
FreshRecruitment
Nieuwe ontwikkelingen in het halalschap. Nederlandse supermarkten hebben steeds meer halalfood van internationale aanbieders op het schap liggen. Ondernemer Kadir Ahmed van halalmerk Kadir's over die ontwikkelingen.
Het zijn momenteel drukke tijden. Ons bedrijf is bezig met een flinke herstructurering door aparte bv's op te richten. Zo hebben we nu niet alleen een holding, maar ook een aparte bv voor sales en marketing. En als we de bakkerij, ons eigen productiebedrijf, klaar hebben, komt daar ook een bv voor. Net zoals zal gebeuren bij uitbreiding naar het buitenland. Denk bijvoorbeeld aan een bv voor activiteiten in het Verenigd Koninkrijk.
Distrifood schrijft vaak over de uitdagingen van ondernemers. Daar kan ik over meepraten. De uitdaging congestie bijvoorbeeld. Zoals bekend uit eerdere columns is het mijn doel om een bakkerij voor halalfood te bouwen en te openen. En dat is niet makkelijk.
Ethny-eigenaar Kadir Ahmed heeft ambitieuze plannen met zijn halalmerk Kadir's. In Dubai deed hij inspiratie op voor nieuwe stappen.
2023 was een interessant jaar voor ondernemer Kadir Ahmed. We hebben inmiddels niet één, maar twee grote oorlogen. Naast de strijd in Oekraïne ook de oorlog in Gaza. Met alle gevolgen van dien. Je ziet de kosten overal stijgen. Van de logistiek tot de prijzen van grondstoffen.
Overnemen of overgenomen worden? Kadir Ahmed denkt erover na, maar ziet het op korte termijn niet gebeuren. Wel verwacht hij dat ook in de markt voor ethnic food nog wel het een en ander gaat gebeuren.
Een strijd lever ik als fabrikant van halalfood op verschillende fronten. Laat ik beginnen met de strijd om zoveel mogelijk geld op te halen voor onze nog te bouwen bakkerij.
Kadir Ahmed is de eigenaar van Ethny. Ethny is een bedrijf in Den Bosch dat is gespecialiseerd in halalproducten. Hij heeft de ambitie om met Ethny, zoals hij het zelf zegt, uit te groeien tot de Nestlé van ethnic food. Momenteel liggen zijn producten onder meer in de schappen van Albert Heijn, Jumbo, Dirk, Dekamarkt en Spar. Deze keer gaat hij dieper in op het succes van de discounters.
Distrifood schenkt veel aandacht aan duurzaamheid. Maar wat is duurzaamheid nou eigenlijk precies? Het heeft zo enorm veel gezichten, is zo'n breed begrip, dat ik er maar moeilijk de vinger op kan leggen. Er heeft wel eens iemand tegen me gezegd: 'Je moet net als het kledingmerk Patagonia je bedrijf weggeven, terug aan de aarde'. Ten eerste denk ik dan: Achter dat verhaal van Patagonia zit óók een slimme, uitgekiende marketingstrategie. Het is een zakelijke beslissing.
Kadir Ahmed is de eigenaar van Ethny. Ethny is een bedrijf in Den Bosch dat is gespecialiseerd in halalproducten. Hij heeft de ambitie om met Ethny, zoals hij het zelf zegt, uit te groeien tot de Nestlé van ethnic food. Momenteel liggen zijn producten onder meer in de schappen van Albert Heijn, Jumbo, Dirk, Dekamarkt en Spar.