Jim Bakkum nieuwe brand ambassador van Smaakt

Jim Bakkum nieuwe brand ambassador van Smaakt

Met de back-up van tientallen flashmobbers heeft zanger en acteur Jim Bakkum de nieuwe landelijke 'Eat Clean' campagne van Smaakt gelanceerd. De flashmob werd georganiseerd op het Stationsplein in Utrecht. Het campagnebeeld, waarop Bakkum uit de kleren gaat, is vanaf nu te spotten in het straatbeeld en op online kanalen.

De ‘Eat Clean’ campagne van Smaakt promoot ‘naakte’ voeding. Oftewel: biologische voeding, vrij van kunstmest, diergeneesmiddelen, hormonen, chemische kleur-, geur- en smaakstoffen, GMO’s (genetisch gemodificeerde organismen) en chemische bestrijdingsmiddelen zoals landbouwgif.

“Chemische toevoegingen die je niet in je lijf wilt hebben, en dus ook zeker niet in je voeding”, vertelt Maarten de Leng, directeur Marketing & Sustainability bij de Smaakspecialist. Om deze boodschap te verduidelijken, trekt Smaakt ambassadeur Jim Bakkum op het campagnebeeld een shirt uit met de tekst ‘toxic’ erop.

Het campagnebeeld is onder meer te zien op abri’s, snelwegmasten en digitale screens op stations. Daarnaast wordt er op online kanalen groots ingezet met de commercial, winacties en de aftermovie van de flashmob. Bij de flashmob waren diverse media aanwezig, waaronder Shownieuws.

Smaakt X Jim Bakkum

Met intrede van deze campagne wordt ook Jim Bakkum gepresenteerd als nieuwe ambassadeur van Smaakt. “We zien enerzijds een match met Jim omdat hij affiniteit heeft met goede, gezonde voeding en anderzijds omdat hij een echte familieman is. Het draait bij biologische voeding namelijk niet alleen op de impact van voeding op je lijf, maar ook om duurzaamheid en de wereld die we achter laten voor volgende generaties”, legt Kim Waninge uit, Brand Manager van Smaakt bij de Smaakspecialist.

Jim Bakkum: “Ik vind het echt enorm tof om samen te werken met een merk wat nog niet heel veel bekendheid heeft, maar waarvan stiekem bijna iedereen wel een product in zijn keukenkastje heeft staan. Daarnaast vind ik het mooi waar het merk voor staat. Bewust eten. We zijn echt niet allemaal heilig en ik hou ook van een patatje op z’n tijd, maar in het dagelijks leven is het gewoon goed om bewust na te denken over wat je naar binnen werkt. Met Smaakt weet je dat daar over na is gedacht en dat het goed zit.”

In de Behind the Scenes video vertelt Bakkum meer over zijn samenwerking met Smaakt.

High quality essentials voor de voorraadkast

Smaakt is één van de merken van de Smaakspecialist, een Certified B Corporation®. De Smaakspecialist ontwikkelt, produceert en distribueert duurzame levensmiddelen. Smaakt heeft ruim 300 biologische producten in het assortiment. Dit zijn stuk voor stuk high quality essentials voor in de voorraadkast, zoals ontbijtgranen, melen, peulvruchten, noten en zaden.

De producten zitten in een biobased verpakking, zijn vrij van toegevoegde geraffineerde suikers en meer dan 90% van het assortiment is plantaardig.

In 2019 is er een vegan vers lijn op de markt gekomen met plantaardige vervangers voor kaas- en vleeswaren en vegan versmaaltijden. De producten van Smaakt hebben altijd een bepaalde toegevoegde waarde voor het supermarktschap zoals eiwitrijk, vezelrijk, koolhydraatarm, glutenvrij of vegan.

Dit artikel is gesponsord door Smaakt.