artikel

Vriesia – al 110 jaar een betrouwbare en flexibele leverancier

Assortiment 298

Vriesia, de groothandel in zelfzorggeneesmiddelen en drogisterij-artikelen uit Alkmaar, is inmiddels een bekende naam binnen Food. Al jarenlang voorziet deze groothandel, met grote flexibiliteit, diverse supermarktketens van zelfzorg en VMS.

Vriesia – al 110 jaar een betrouwbare en flexibele leverancier

Vriesia koppelt behoefte, assortiment en diensten. Dat was de kop van de vorige blog over de assortimentsstrategie van deze groothandel. Die strategie blijft onveranderd van kracht. En dat is ook niet gek. In deze veranderende markt moet je de flexibiliteit hebben om makkelijk mee te bewegen met de veranderende markt en consument. Daar past de strategie van deze groothandel in zelfzorggeneesmiddelen en drogisterij-artikelen perfect bij.

De groothandel, inmiddels bijna 110 jaar jong en gezond, is een stabiele factor in diverse markten waaronder Food. Binnen het foodkanaal leveren zij hoofdzakelijk zelfzorg en VMS aan diverse supermarktketens. In het logistiek centrum in Alkmaar worden deze goederen klaargezet voor verzending via cross-dock of op winkelniveau. Ook hierin is de flexibiliteit terug te zien. Met de toevoeging van diverse serviceniveaus zoals: schappen plannen, analysen en productinformatie voor personeel en consument, zijn er bij deze groothandel voldoende keuzes en mogelijkheden voor elke supermarkt(keten).

Prijsgevoelig assortiment

Het assortiment van de groothandel wordt gedeeltelijk bepaald door de behoeften van haar klanten. Op dit moment wordt het prijsgevoelige assortiment van A-merk massa artikelen tegen concurrerende prijzen aan de klanten aangeboden zodat deze, zonder moeite, met het prijsniveau van de markt mee kunnen. Daarnaast wordt er gekeken naar (langdurige) trends en mogelijkheden in de nabije en verre toekomst. Deze trends zoals: gezondheid, vergrijzing en groen zijn een mooie aanvulling op het assortiment. De producten die horen bij deze trends worden, al dan niet aanwezig, toegevoegd aan het assortiment. Waar er behoefte is aan deze artikelgroepen, kunnen deze worden ingezet. De uitbreidingen zorgen, samen met de prijsgevoelige massa artikelen, voor een toekomstbestendig assortiment.

Kortom: Vriesia is binnen het foodkanaal een super leverancier voor zelfzorg en VMS maar ook voor persoonlijke verzorging. Door de flexibiliteit van deze organisatie is er veel mogelijk en kan er makkelijk worden meebewogen met de markt. Het assortiment bestaat uit enerzijds prijsconcurrerende massa artikelen en anderzijds artikelen voor de trends van de toekomst. Neem de serviceniveaus mee in de vergelijking en dan merkt u al snel dat deze 110 jaar oude groothandel nog wel minstens 110 jaar een betrouwbare en flexibele leverancier van zelfzorg, VMS en persoonlijke verzorging blijft.

Dit artikel is gesponsord door Vriesia.

Reageer op dit artikel