Taste of Tok brengt werelden samen

Taste of Tok brengt werelden samen
CEO Michel Tok van Tok Foods: 'Bij Taste of Tok worden trends en ontwikkelingen gedeeld, experts strooien met relevante kennis en het is dé mogelijkheid om je netwerk verder uit te bouwen.'

Familiebedrijf Tok Food is al vier decennia specialist in het distribueren van levensmiddelen uit Turkije en omliggende landen. Ooit ontstaan vanuit de behoefte van pionier Ibrahim Tok om de Oostmediterrane keuken naar West-Europe te brengen, is het bedrijf uitgegroeid tot marktleider in Nederland, Duitsland en België. Met Taste of Tok nemen ze je mee op een culinaire reis naar de Oostmediterrane keuken.

De kracht van Tok Food is dat het al jaren de verfijnde keukens van andere landen dichterbij brengt. De supermarkten differentiëren daarmee het aanbod, passend bij de behoefte van zowel jong als oud en zowel autochtoon als allochtoon. ‘De consument wordt verrijkt met de meest smaakvolle ingrediënten en producten. Ruim 2.500 supermarkten – van de Turkse winkel op de hoek tot AH en Jumbo in de grote steden – worden door Tok Food bevoorraad’, vertelt CEO Michel Tok, zoon van wijlen Ibrahim Tok.

Taste of Tok

Michel zet de legacy van het familiebedrijf voort en verbindt tientallen internationale leveranciers aan zo’n duizend category en store managers van Nederland, Duitsland en België tijdens Taste of Tok. ‘Het is het tweejaarlijkse business event dat een must visit is voor bevlogen retailers die zich bezighouden met internationale levensmiddelen. Trends en ontwikkelingen worden gedeeld, experts strooien met relevante kennis en het is dé mogelijkheid om je netwerk verder uit te bouwen’, vertelt Michel.

Bij elkaar brengen

‘We brengen leveranciers en lokale internationale buurtsupers bij elkaar om te inspireren en te informeren. Daarbij geloven we in de kracht van ‘samen zijn we sterker’. We organiseren dit business event zodat we van elkaar kunnen leren, met elkaar kunnen netwerken en gewoon samen een geslaagde dag beleven. Niet in de laatste plaats omdat ieders papillen de nodige sensaties gaan ervaren én er zeer aantrekkelijke aanbiedingen klaarliggen voor al onze bezoekers’, vertelt Tok over het aankomende event.

De Grolsch Veste in Enschede

Tok Food biedt ondernemers, managers en specialisten uit de supermarktwereld de mogelijkheid om de met zorg geselecteerde leveranciers - waar Tok Food al jaren mee samenwerkt - te ontmoeten op een centraal punt voor de drie landen waaraan het bedrijf levert: De Grolsch Veste in Enschede. ‘Het toneel van topprestaties. In 2022 werd de eerste editie van Taste of Tok een waar succes, dit jaar in 2024 met het huidige culinaire en interactieve programma belooft dat overtroffen te worden.’

We weten wat we in 2022 hebben neergezet met Taste of Tok en willen dat overtreffen met nog meer inspiratie”

Om die belofte waar te maken is een prominente plek weggelegd voor de Turkse Masterchef Mehmet, die een live cooking sessie geeft. ‘Dat is wat we doen: we laten dingen zien en proeven, we zorgen voor een intense beleving. We weten wat we in 2022 hebben neergezet met Taste of Tok en willen dat overtreffen met nog meer inspiratie, met als doel: onze branche naar een hoger niveau tillen. Ik heb er alle vertrouwen in dat de cooking skills van Masterchef Mehmet iedereen versteld doen staan en mensen naar huis gaan met nieuwe ideeën. Het is een eer om onze bezoekers te trakteren op zijn culinaire verrassingen; van traditionele gerechten met een moderne touch tot unieke pairings voor een ultieme smaaksensatie.’

Kom, geniet en profiteer

‘Met het business event Taste of Tok, stelt Tok Food je in de gelegenheid om van de heerlijkste gerechten te proeven, de leveranciers waar Tok Food al jaren mee samenwerkt te ontmoeten en van hun verhalen en suggesties te leren. En ook heeft Taste of Tok samen met deze levensmiddelenspecialisten aantrekkelijke aanbiedingen samengesteld waar alleen tijdens het business event gebruik van gemaakt kan worden. Dat is nog niet alles. Bij aankomst ontvang je een canvas goodiebag die je zelf mag vullen met jouw favoriete producten of juist nieuwe ingredienten waar je tot vóór Taste of Tok niet eerder van gehoord had’, besluit Michel Tok.

Dit artikel is gesponsord door Tok Food.