Nieuw van CêlaVíta: het krokante kruidenkorstje

Het Krokante Kruidenkorstje is een range van bakaardappeltjes die zacht en fluffy van binnen zijn en een extra krokant kruidenkorstje hebben. Dat krokante jasje ontstaat doordat de aardappeltjes zijn omwikkeld met een speciaal kruidenmengsel. De aardappeltjes zijn binnen twaalf minuten gaar en te verkrijgen in twee smaakvarianten: Knoflook & Groene Kruiden en Milde BBQ.

CêlaVíta is al ruim vijftig jaar producent van verse en gekoelde aardappeltjes. Deze worden verkocht in Nederland en ver daarbuiten via supermarkten, foodservice en andere kanalen. CêlaVíta is het bestverkochte koelverse aardappelmerk in de Nederlandse supermarkt.

Het assortiment binnen de Nederlandse retail bestaat uit zo’n twintig verschillende producten en regelmatig worden nieuwe producten geïntroduceerd. Bij CêlaVíta werken zo’n driehonderd enthousiastelingen die allemaal één ding gemeen hebben: samen het beste uit de aarde halen.

Gekruid voor gemak

In het koelverse aardappelschap liggen, naast de naturelproducten, verschillende aardappeltjes met toegevoegde kruiden, zodat de consument deze niet zelf in huis hoeft te halen. Denk hierbij aan barbecue, knoflook, rozemarijn en paprika. De aardappeltjes zijn te vinden in verschillende vormen zoals mini-krieltjes, partjes en schijfjes, zonder en mét schil.

‘We zijn altijd bezig met de ontwikkeling van nieuwe kruiden en toevoegingen en wisselen geregeld een seizoensspecial’, vertelt Jennefer Tuik, product- en projectmanager bij CêlaVíta. ‘Uit onderzoek is gebleken dat 60 procent van de aankoopbeslissingen door textuur is gedreven. Voor millennials (26-35 jaar) is dit zelfs 68 procent. Daarnaast zegt ongeveer de helft van de consumenten meer om de “structuurervaring” te geven dan de ingrediëntenlijst, en dat “krokant” de smaakbeleving aanspreekt.’

Koelverse aardappelen in beweging

‘De categorie is zeer relevant’, zegt Joost de Swart, category manager bij CêlaVíta. ‘Op dit moment hebben we te maken met een sterkte inflatie, ook op food. In de categorie koelverse aardappelen is dit minder te zien. We zijn met het merk constant bezig waarde toe te voegen en spelen met productinnovaties in op consumentenbehoeften. Daarnaast zien we dat gemaksconcepten groeien. We maken steeds minder tijd vrij voor het bereiden van de maaltijd en daarin speelt het verkorten van baktijden van de aardappeltjes ook een rol.’

Voldoen aan verwachtingen

Tuik: ‘De producten zijn uitvoerig getest bij consumenten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat de aardappeltjes voldoen aan de verwachtingen. Het Krokant Kruidenkorstje kwam uit een onderzoek als “zeer succesvol” uit de test. Met name op relevantie en aantrekkelijkheid maar ook op smaak. Naast het traditionele bakken in de koekenpan zien we dat de airfryer nog steeds wint aan populariteit.’

Tuik: ‘Maar liefst 94 procent van de respondenten in onze paneltest vond het Krokant Kruidenkorstje makkelijk te bereiden en bijna 70 procent zou het product aan een ander aanbevelen en kopen wanneer het in de supermarkt ligt.’

Nieuwe generatie aardappeleters

Het Krokant Kruidenkorstje wordt geladen met een campagne omtrent de nieuwe generatie aardappeleters. ‘We spelen in op de consumentenbehoefte om snel en makkelijk een goede maaltijd op tafel zetten’, zegt Amal Kamar, director marketing and R&D. ‘De grootste kopersgroep van de koelverse aardappelcategorie bestaat uit huishoudens met kinderen, en die zien we dan ook terug in de campagne.’

Dit artikel is gesponsord door CêlaVíta.