Nieuw van Dole: Fruit in Sap mango en peer

Nieuw van Dole: Fruit in Sap mango en peer

De meeste consumenten weten dat ze twee stuks fruit per dag moeten eten. Toch doen ze dit niet altijd. Je kunt vers fruit wel in je tas meenemen, maar lang zal het niet goed blijven. Om ervoor te zorgen dat consumenten altijd goed en vers fruit bij de hand hebben, bieden de Fruit in Sap van Dole Packaged Foods Europe uitkomst. Nu verkrijgbaar in twee nieuwe varianten: mango en peer.

De verrukkelijke nieuwe Fruit in Sap met de smaken mango in sap en peer in sap vullen het bestaande aanbod aan van tropisch fruit, perzik, ananas, mandarijnen en gemengd fruit in sap. De producten kunnen in de koelkast of in de voorraadkast worden bewaard. Ze zijn ideaal voor onderweg naar werk, school, een dagje uit én voor in de yoghurt.

Net als de andere varianten bestaan de nieuwe producten voor 100% uit fruit in sap, zonder toegevoegde suikers of andere additieven en met minder dan 100 calorieën per portie. De cups zijn verkrijgbaar in een handige verpakking van vier stuks met een aanbevolen verkoopprijs van €2,99. Mango in sap en peren in sap zijn per direct beschikbaar voor de consument.

Juicy honingmango

De nieuwe mango in fruitsap is van de allerhoogste kwaliteit. De Kaew- en Chok Anan-mango’s (ook wel honingmango’s genoemd) komen uit het zonnige Thailand en Vietnam, en zijn een van de zoetste soorten ter wereld. Ze hebben een stevige, sappige bite en een lichte kokossmaak. Ze zijn rijk aan vitamine C, essentiële antioxidanten en voedingsvezels.

Pure peer-fectie

Met de nieuwe peerstukjes in fruitsap voelt het alsof je in een verse, rijpe peer bijt. De fruitcups zijn gemaakt met Williams-peren, die in het hoogseizoen in Griekenland worden geplukt en vervolgens met stoom worden geschild om het fruit vers en knapperig te houden. De volle, sappige peren zijn ook rijk aan essentiële antioxidanten en voedingsvezels.

Het antwoord op een groeiende vraag

De vraag naar gezondere tussendoortjes is nog nooit zo relevant geweest. Toen consumenten in Nederland gevraagd werd naar hun eet- en drinkdoelen voor 2022, gaf 19%* aan voedzamere voeding en dranken te willen consumeren, terwijl 30%* het dieet wilde aanpassen om op gewicht te blijven of af te vallen. Uit aanvullend onderzoek dat in opdracht van Dole is uitgevoerd door marktonderzoeksbureau C-Space**, blijkt dat mango en peer in de top zeven fruitsoorten staan die consumenten in verschillende landen in cupvorm zouden willen proberen. Het assortiment 100% fruit in fruitsap van Dole is dus de perfecte gezonde snack in een handige cup, die consumenten graag willen proberen.

Isabelle Spindler, Managing Director van Dole Packaged Foods Europe.
Isabelle Spindler, Managing Director van Dole Packaged Foods Europe.

100% fruit, 100% goed!

Isabelle Spindler, Managing Director van Dole Packaged Foods Europe: ‘Dole streeft ernaar om de consumptie van gezondere snacks toegankelijker te maken en te promoten. Dit is alleen mogelijk in samenwerking met de retailers en door ervoor te zorgen dat wij fruitsoorten aanbieden die consumenten lekker vinden, zoals mango en peer. Deze twee nieuwe toevoegingen dragen bij aan ons doel om een gezondheids- en welzijnsmerk te worden dat de consument gezondere, handig verpakte voeding biedt die je makkelijk mee kunt nemen, omdat vers fruit niet altijd en overal beschikbaar is.'

Ze vervolgt: 'Deze toevoegingen aan ons assortiment fruitcups bevatten geen toegevoegde suikers en kunstmatige kleur- of smaakstoffen, tellen mee voor de aanbevolen twee stuks fruit per dag, en zijn zowel gekoeld als op kamertemperatuur bijzonder lekker.’ De toevoeging van mango in sap en peer in sap aan het assortiment is slechts een van de manieren waarop Dole het goeds uit de natuur benut om #sunshineforall mogelijk te maken. Dole maakt zich sterk voor een gezonde, duurzame en eerlijke samenleving voor iedereen.

*Bron: consumentenrapport van Mintel Global: Food and Drink Aspirations 2022, maart 2022
**Bron: marktonderzoek door C-Space naar gezonde snackconcepten in het VK, Duitsland en Frankrijk, maart & juni 2021

Dit artikel is gesponsord door Dole Packaged Foods.

Senior sales director Esther Tromp-Strijdveen met Caroline Bronkhorst, Head of customer development.

'Duurzaam groeien doe je samen'

Arla Foods is een door boeren gedragen coöperatie. Alles binnen het bedrijf ademt het streven naar duurzame groei door keteninnovatie. Van melkveehouder tot retailer en consument: Arla Foods betrekt ze allemaal in haar streven naar duurzamere producten tegen een eerlijke prijs. 'Zo verleggen we samen onze grenzen.'

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Ontdek het verhaal achter de Label Rouge boerenkip : een iconische kip in de Franse gastronomie, bekend om haar intense smaken. In de schappen herken je de Label rouge producten aan de rode kleur van het logo op de verpakking. Dit logo wordt al 60 jaar officieel erkend en wint ook in de Nederlandse supermarkten steeds meer terrein. Maar wat maakt het nu zo een bijzonder product? We nemen je mee naar het verhaal achter de Label Rouge kip.

 Eigenaren Max Kranendijk en Martijn Canters: 'Momenteel zijn er in de retail ongeveer tien soepen, waarvan er enkele ook met de seizoenen wisselen.'

Oma's kan nog veel meer naast soep en maaltijden

Om ouderen en jongeren bij elkaar te brengen werd een soep-kook-dag georganiseerd. Uit het succes werd een merk opgezet waarmee de retail werd benaderd. Twee jaar later is het een van de succesvolste introducties uit 2022.

De plantaardige variant van Chocomel is gebaseerd op cashewnoot en erwt.

Chocomel Plant-Based: 'Smaak is het allerbelangrijkst'

Chocomel is de enige èchte. Een nieuwe plantaardige variant ligt dan ook direct onder een vergrootglas: lukt het de marktleider om met een topproduct te komen? Een goed product en een grootse activatie zorgden samen voor een blijvend succes. Een stayer.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.