Nieuw van Dole: Fruit in Sap mango en peer

Nieuw van Dole: Fruit in Sap mango en peer

De meeste consumenten weten dat ze twee stuks fruit per dag moeten eten. Toch doen ze dit niet altijd. Je kunt vers fruit wel in je tas meenemen, maar lang zal het niet goed blijven. Om ervoor te zorgen dat consumenten altijd goed en vers fruit bij de hand hebben, bieden de Fruit in Sap van Dole Packaged Foods Europe uitkomst. Nu verkrijgbaar in twee nieuwe varianten: mango en peer.

De verrukkelijke nieuwe Fruit in Sap met de smaken mango in sap en peer in sap vullen het bestaande aanbod aan van tropisch fruit, perzik, ananas, mandarijnen en gemengd fruit in sap. De producten kunnen in de koelkast of in de voorraadkast worden bewaard. Ze zijn ideaal voor onderweg naar werk, school, een dagje uit én voor in de yoghurt.

Net als de andere varianten bestaan de nieuwe producten voor 100% uit fruit in sap, zonder toegevoegde suikers of andere additieven en met minder dan 100 calorieën per portie. De cups zijn verkrijgbaar in een handige verpakking van vier stuks met een aanbevolen verkoopprijs van €2,99. Mango in sap en peren in sap zijn per direct beschikbaar voor de consument.

Juicy honingmango

De nieuwe mango in fruitsap is van de allerhoogste kwaliteit. De Kaew- en Chok Anan-mango’s (ook wel honingmango’s genoemd) komen uit het zonnige Thailand en Vietnam, en zijn een van de zoetste soorten ter wereld. Ze hebben een stevige, sappige bite en een lichte kokossmaak. Ze zijn rijk aan vitamine C, essentiële antioxidanten en voedingsvezels.

Pure peer-fectie

Met de nieuwe peerstukjes in fruitsap voelt het alsof je in een verse, rijpe peer bijt. De fruitcups zijn gemaakt met Williams-peren, die in het hoogseizoen in Griekenland worden geplukt en vervolgens met stoom worden geschild om het fruit vers en knapperig te houden. De volle, sappige peren zijn ook rijk aan essentiële antioxidanten en voedingsvezels.

Het antwoord op een groeiende vraag

De vraag naar gezondere tussendoortjes is nog nooit zo relevant geweest. Toen consumenten in Nederland gevraagd werd naar hun eet- en drinkdoelen voor 2022, gaf 19%* aan voedzamere voeding en dranken te willen consumeren, terwijl 30%* het dieet wilde aanpassen om op gewicht te blijven of af te vallen. Uit aanvullend onderzoek dat in opdracht van Dole is uitgevoerd door marktonderzoeksbureau C-Space**, blijkt dat mango en peer in de top zeven fruitsoorten staan die consumenten in verschillende landen in cupvorm zouden willen proberen. Het assortiment 100% fruit in fruitsap van Dole is dus de perfecte gezonde snack in een handige cup, die consumenten graag willen proberen.

Isabelle Spindler, Managing Director van Dole Packaged Foods Europe.
Isabelle Spindler, Managing Director van Dole Packaged Foods Europe.

100% fruit, 100% goed!

Isabelle Spindler, Managing Director van Dole Packaged Foods Europe: ‘Dole streeft ernaar om de consumptie van gezondere snacks toegankelijker te maken en te promoten. Dit is alleen mogelijk in samenwerking met de retailers en door ervoor te zorgen dat wij fruitsoorten aanbieden die consumenten lekker vinden, zoals mango en peer. Deze twee nieuwe toevoegingen dragen bij aan ons doel om een gezondheids- en welzijnsmerk te worden dat de consument gezondere, handig verpakte voeding biedt die je makkelijk mee kunt nemen, omdat vers fruit niet altijd en overal beschikbaar is.'

Ze vervolgt: 'Deze toevoegingen aan ons assortiment fruitcups bevatten geen toegevoegde suikers en kunstmatige kleur- of smaakstoffen, tellen mee voor de aanbevolen twee stuks fruit per dag, en zijn zowel gekoeld als op kamertemperatuur bijzonder lekker.’ De toevoeging van mango in sap en peer in sap aan het assortiment is slechts een van de manieren waarop Dole het goeds uit de natuur benut om #sunshineforall mogelijk te maken. Dole maakt zich sterk voor een gezonde, duurzame en eerlijke samenleving voor iedereen.

*Bron: consumentenrapport van Mintel Global: Food and Drink Aspirations 2022, maart 2022
**Bron: marktonderzoek door C-Space naar gezonde snackconcepten in het VK, Duitsland en Frankrijk, maart & juni 2021

Dit artikel is gesponsord door Dole Packaged Foods.