Het Spaanse zomergevoel nu ook op vakantie in Nederland!

Bickery Food Group introduceert San Miguel op de Nederlandse markt. Het bekende Spaanse bier is inmiddels verkrijgbaar in de hele Benelux, bij o.a. de supermarkt, horeca, drankenhandel en groothandel.
Delen:
Shella Blancaflor, Sales Director bij Bickery Food Group.

Spanje staat bij Nederlanders al decennialang hoog op het lijstje van favoriete vakantielanden. Momenteel zelfs op nummer één! Grote kans dus, dat de Nederlandse consument al eens heeft genoten van een goed glas San Miguel op een terraza.

Het frisse bier met een vleugje bittere noot is dan ook de perfecte manier om het Spaanse zomergevoel in huis te halen, vertelt Shella Blancaflor, Sales Director bij Bickery Food Group, importeur en distributeur van premium levensmiddelen-merken. ‘Het bier is volop verkrijgbaar op vrijwel alle belangrijke toeristische locaties in de wereld, wat zorgt voor een sterke merkbekendheid. Het is het eerste Spaanse premium bier van internationaal niveau dat we in Nederland introduceren!’

Het meest geconsumeerde Spaanse bier

Mahou San Miguel is de zesde grootste bierbrouwer in West-Europa, legt Blancaflor uit. ‘Met een distributie in achtentwintig landen wereldwijd. Alleen het San Miguel bier al, is goed voor meer dan zestig procent van al het Spaanse bier dat wereldwijd wordt geconsumeerd. Het segment waar San Miguel wordt aangeboden, is sinds 2011 bovendien bijna verdrievoudigd.’

Het echte Spaanse kwaliteitsbier met een lange en Filipijnse geschiedenis

Genieten van premium producten

Goede reden om het van oorsprong Filipijnse, door Spanjaarden naar Europa gebrachte biermerk nu ook breed te introduceren in Nederland, motiveert ze. ‘Met de reisbeperkingen van de afgelopen twee jaar en de sterke connectie die Nederlanders met Spanje hebben, zien wij dat het nu tijd is om het Spaanse vakantiegevoel naar Hollanda te brengen. Ondanks het feit dat de grenzen weer meer opengaan en reizen makkelijker wordt, heeft de afgelopen periode ervoor gezorgd dat mensen thuis willen genieten en vooral van verantwoorde, premium producten. Het premium pils van San Miguel is hier bij uitstek geschikt voor.’

Mover & Shaker

Bickery Food Group maakt internationale merken groot in Nederland door met een uniek product  een behoefte perfect te vervullen of te creëren, op het juiste moment. ‘Met onze waardevolle premium merken die écht anders zijn, fungeren we als het ware als de mover & shaker die de branche nodig heeft’, legt Blancaflor uit. ‘We introduceren dan ook niet zomaar een merk dat internationaal succes heeft, maar kijken echt goed naar waar de lokale markt behoefte aan heeft. Met een goede distributie, een sterke marketingcampagne en volop zichtbaarheid op de winkelvloer, zorgen we er vervolgens voor dat het product goed voor het voetlicht wordt gebracht.

Met een 'door to door approach' zorgen wij voor brede distributie en begeleid door een marketingcampagne gaan we met San Miguel voor een lange termijn succes!’

Een merk met een mooi en goed verhaal

‘San Miguel vormt een mooie aanvulling op het inmiddels rijke portfolio van duurzame, trendy merken, besluit Blancaflor. Zo integreren we San Miguel optimaal stap voor stap in de lokale markt en zorgen we voor succes op de lange termijn.’

Bickery Food Group B.V.

Bickery Food Group is een familiebedrijf met meer dan 40 jaar expertise in fast moving consumer Foods (FMCG). Bickery is gespecialiseerd in verkoop, marketing, food concepting, trading, distributie opslag en transport. Als full service organisatie met een team van 80 gemotiveerde medewerkers beschikt Bickery over een eigen distributiecentrum en transport organisatie.

Dit artikel is gesponsord door Bickery Food Group