Download hier het formuleprofiel Vomar Weesp

Download hier het formuleprofiel Vomar Weesp
Foto: Cor Salverius

WEESP - Vomar is geopend in 'AH-blauw' Weesp. Foodmagazine duikt in de cijfers en ziet een gemiddelde stad die veel kansen biedt voor rood. Vul het onderstaande formulier voor een gratis formuleprofiel van de winkel met inzichten over o.a. huishoudgrootte, opleiding, inkomen en mentality segmentatie.

Foto: Distrifood

Vers fair shares: Poiesz succesvolste versverkoper

Nederlandse supermarkten leggen allemaal de nadruk op vers. Maar dat zorgt er niet per se voor dat alle formules hier ook succesvol mee zijn, blijkt uit het jaarlijkse overzicht van de fair shares in vers.

Lanceer impactvolle producten met data en onderzoek

Lanceer impactvolle producten met data en onderzoek

'Waarom zou je een product introduceren zonder eerst diepgravend onderzoek te doen? En dus puur af te gaan op aannames?' vraagt Wim van den Berg, retail marketing manager. 'Dat is zonde. Want zo presenteer je wellicht een product dat niet voldoet aan de actuele behoefte van shoppers. Of dat niet aansluit bij de ontwikkelingen in de markt. Om vervolgens nauwelijks verschil te maken in omzet en rotatie bij retailers.' Benieuwd hoe het dan wel moet?

Een relevant assortiment door het creëren van een destination category

Een relevant assortiment door het creëren van een destination category

'Retailers starten met de analyse van productrotatie: wat is de verkoopfrequentie? Vervolgens kijken ze naar het rendement: wat is de winstgevendheid? Maar de cruciale vraag, volgens Wim van den Berg, retail marketing manager bij Growers United, is: hoe handhaaf je deze hoge niveaus? 'Investeren in een relevant assortiment is essentieel.'

Manfred Lukkezen, COO bij Verstegen en Arjan Levisson, director food bij Slimstock.

Verstegen gaat supply chain integraal aansturen

Verstegen Spices & Sauces zet een grote stap voorwaarts in de aansturing van zijn supply chain. Door de transitie van order- naar forecast-gestuurd werken kan het foodbedrijf beter inspelen op de vraag, slimmer inkopen en de productielijnen beter benutten. COO Manfred Lukkezen van Verstegen en director food Arjan Levisson van Slimstock vertellen hoe ze dit hebben aangepakt.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.