Nieuw in de supermarkt: Kom in Actie voor de Bij

Nieuw in de supermarkt: Kom in Actie voor de Bij

Melvita Honing komt samen met Nederland Zoemt in actie voor de Bij! De actie heeft als doel: Maak je tuin Bijvriendelijk met de bloemenzaadjes, bloembollen en bijenhotels van Melvita. Kristel van der Voorn, brandmanager, vertelt hier enthousiast wat er allemaal op touw is gezet.

Melvita is hét merk voor de lekkerste honing, altijd 100% puur natuur en verwerkt in Nederland. Kristel van der Voorn: "Voor ons zijn bijen belangrijk omdat zij honing maken. Voor de natuur zijn bijen van essentieel belang, want zonder bijen is er geen bestuiving van groenten, fruit en gewassen. Bijen zijn dus nodig voor een groot deel van onze voedselvoorziening."

Melvita en Nederland Zoemt komen samen in actie voor de bij! "En dat is hard nodig, want veel bijensoorten zijn bedreigd en ze hebben enorm te lijden van de intensieve landbouwmethoden, bestrijdingsmiddelen, verstedelijking en het groenbeheer."

Nationale Bijentelling

Nederland Zoemt is een project waarin IVN Natuureducatie en Natuur & Milieu samenwerken om te zorgen voor structureel meer voedsel en nestgelegenheid voor bijen. Zo organiseren ze samen met Naturalis de Nationale Bijentelling op 18 en 19 april (download hier het telformulier).

Nederland Zoemt gaat ook aan de slag met gemeenten die wat voor de bijen willen doen. Jaarlijks organiseren ze de verkiezing Bijvriendelijkste Gemeente van Nederland. Deze verkiezing wordt mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van Melvita.

Gratis bloemzaadjes

Gratis bloemzaadjes en bloembollen

Van der Voorn: "Ook consumenten kunnen zelf in actie komen voor de bij. Door te zorgen dat hun tuin Bijvriendelijk wordt. Daarom heeft Melvita een actie waarbij we gratis zakjes bloemenzaadjes, bloembollen en bijenhotels weggeven. Zo kan iedereen wat doen. Ze kunnen meedoen via melvita.nl/nlzoemt."

Actie op winkelvloer en social media

"We communiceren deze actie op geselecteerde verpakkingen, in advertenties, op de winkelvloer en via social media. Zo creëren we meer bekendheid voor dit probleem en zetten we de consument aan om zelf in actie te komen", aldus Van der Voorn.

Dit artikel is gesponsord door Melvita.