Een stralende bloemenafdeling zonder zorgen?

Een stralende bloemenafdeling zonder zorgen?

Een fleurige toekomst in de supermarkt? Als het aan Broks Bloemen ligt wel. Het familiebedrijf heeft in de afgelopen jaren een substantiële groei doorgemaakt en inmiddels verzorgen zij voor ongeveer 100 supermarkten van een uitgebreid assortiment aan bloemen en planten tegen betaalbare prijzen.

Groothandel Broks Bloemen opereert sinds 1975 in de Retail en is gespecialiseerd in het modulair leveren aan supermarkten en tankstations, zowel klein als groot. Met hun concepten ‘Online Retail groothandel’ & ‘Full Service Merchandising’ verzorgen zij een shop-in-shop effect op consumentenwens die de omzetgroei bevordert. Binnen deze concepten kan er altijd gebruik worden gemaakt van kennisoverdracht. Denk hierbij aan verkoopondersteuning, promotiemateriaal, lokale differentiatie, verzorgingstips en zelfs maatwerk interieur kan worden gerealiseerd.

Impuls aankoop

Het distributiecentrum in Veghel, waar op dit moment circa 70 mensen werkzaam zijn, bevat eigen kassen, koelcellen en volautomatische productielijnen. Elke dag worden er door vakbekwame bloemisten boeketten en arrangementen met zorg samengesteld en verkoop gereed gemaakt.
“Wij hebben een duidelijk doel voor ogen: met volume, scherpe prijzen en een groot wisselend assortiment willen we de consument verleiden tot impuls aankoop. Hier ligt tevens mijn passie” vertelt Rick Broks, commercieel directeur.

Ontzorging

Het volledige proces van inkopen bij de veiling of bij kwekers tot aan het voorzien van de service bij de supermarkt ligt in eigen beheer. Hierdoor kan er altijd flexibel geschakeld worden. Alle merchandisers hebben een vaste klantenkring en bieden met hun bloemenkennis een complete ontzorging van de bloemenafdeling. Door een goede samenwerking tussen merchandiser en winkel kan er snel en flexibel worden ingespeeld op de lokale wensen en feestdagen. “Het persoonlijke contact vind ik een absolute meerwaarde. Er zijn korte lijntjes, er kan snel geschakeld worden en ze denken echt mee met hun klanten”. “De kwaliteit van de bloemen is goed, bij twijfel worden er geen concessies gedaan en gaat het retour. Het assortiment is ook net even iets anders dan de standaard, ze blijven onze klanten het hele jaar door verrassen en alles is bespreekbaar”, aldus Marco Stoffels, AH Axel.

“Niet alleen het inkopen van kwaliteitsbloemen en -planten, maar ook de cadeauartikelen en verpakkingen zijn van groot belang. We willen altijd blijven vernieuwen met een assortiment op consumentenwens en de laatste trends in de winkel presenteren,” zegt Kevin Broks, inkoopdirecteur. "We staan garant voor onze producten en zorgen voor een maatwerkoplossing zodat er gezamenlijk, met trots, meer omzet uit de bloemenafdeling gehaald kan worden."

‘’Kwaliteit is een keuze, geen toeval’’-  aldus Christ Broks, oprichter van Broks Bloemen. 

Dit artikel is gesponsord door Broks Bloemen. Meer weten? Klik hier!

Maudie van den Broek, Marketing Coördinator met CEO Piet Driessen: ‘De internationale retail pikte 
Callowfit veel sneller op dan we hadden verwacht.’

Callowfit-sauzen: een gezondere en smaakvolle keuze

Bereid een smakelijke saus die er ook nog eens lekker uitziet, maar dan zónder vet, toegevoegde suikers, dierlijke producten, lactose en gluten. De meeste koks zouden lachend bedanken voor deze uitdaging, maar de Driessen Group of Companies uit Deurne zette er hun tanden in en bracht een nieuw, gezonder sausmerk op de markt: Callowfit. Na zeven jaar volharden en ontwikkelen staat het nu in meer dan veertig landen op de schappen.

CJ Food's bibigo nieuwe standaard retailmarkt

CJ Food's bibigo nieuwe standaard retailmarkt

Nederlanders zijn grote liefhebbers van Koreaans eten, te midden van de wereldwijde opkomst van de Koreaanse culturele invloed. Uit gegevens blijkt dat Nederland in 2023 de op drie na grootste importeur van Koreaanse ramen en de op twee na grootste importeur van kimchi was. Dit laat zien dat Nederland een belangrijk exportpunt voor Koreaans eten in Europa is.

De zussen Margriet (links) en Annelies Looije (rechts) staan sinds 2020 aan het roer van Looye Kwekers.

Superior Taste Award voor 'smaakvolste tomaten'

Als je de supermarkt inloopt, dan word je welkom geheten door de vrolijk gekleurde groente- en fruitschappen: het visitekaartje van de supermarkt. Groen, geel en vooral veel rood, door de vele tomaten. Voor elk moment en bereiding is er één het meest geschikt. Maar in ieder geval geldt: de premium tomaten van Looye zijn er voor de fijnproever, die koopt op smaak.

Customer Group Director Nick Driessen met Head of Trade Marketing Gertjan van Otterloo: ‘De Nederlander kijkt graag met vrienden en familie naar die mooie Oranjemomenten en drinkt daar graag een biertje bij, met of zonder alcohol.’

Heineken viert de Oranjezomer met Nederlandse trots

Na de vreemde jaren met corona en een WK Voetbal in de winter, biedt 2024 eindelijk weer een ouderwetse sportzomer, met voor retail als belangrijkste element het EK Voetbal in Duitsland (nog t/m 14 juli). Ook voor Heineken is deze Oranjezomer weer een vast gegeven om de beleving en het samenzijn te ondersteunen met meerdere mooie activaties.