Vriesia koppelt behoefte, assortiment en diensten

Vriesia koppelt behoefte, assortiment en diensten

Vriesia is in beweging. Dat is te merken aan alles in en om de groothandel in zelfzorggeneesmiddelen en drogisterij-artikelen uit Alkmaar. Het bedrijf boekt al jaren een gezonde groei, zonder de eigen identiteit uit het oog te verliezen. Sinds kort komt de organisatie uit Alkmaar met steeds meer initiatieven om ondernemers te helpen bij omzetstijging.

Sponsored content door Vriesia

Een van die initiatieven is bijvoorbeeld de onlangs geïntroduceerde “Weekly Deals”. Wekelijks worden deze messcherpe aanbiedingen gedistribueerd onder de klanten die bij de groothandel kopen. Samen met de andere reeds geïntroduceerde initiatieven en deze “Weekly Deals”, geeft de organisatie haar klanten de mogelijkheid om relevant te blijven voor de consument en bieden zij handvatten om omzetstijging te realiseren door bijvoorbeeld marge-groei.

Begin dit jaar introduceerde Vriesia 5 USP’s die de groothandel als leidraad hanteert om in elk kanaal succesvol te kunnen zijn. Dit doen ze door de afnemers zo goed mogelijk te bedienen door wensen en behoeften te koppelen aan het assortiment en diensten aanbod. De USP’s passen perfect bij de organisatie omdat deze kenmerken al intrinsiek aanwezig zijn binnen de organisatie. De USP’s die Vriesia als rode draad gebruikt worden ook wel “De voordelen van Vriesia” genoemd en zijn: Flexibel, Onafhankelijk, Deskundig, Betrokken en Gedreven. Stuk voor stuk zijn dit belangrijke kenmerken die, wanneer je deze goed gebruikt, enorme voordelen hebben voor de klanten.

Vriesia zegt daarover zelf het volgende: “Elke klantgroep is anders en heeft dus ook andere tools nodig om succesvol te kunnen ondernemen. Wij leveren een grote diversiteit aan klanten die allemaal zo hun eigen wensen hebben. Dat is voor ons geen enkel probleem. Flexibel zijn is voor ons een tweede natuur. Onze klanten merken dit dagelijks. Wij zijn onbegrensd in wat we kunnen omdat we onafhankelijk zijn. Door onze deskundigheid te combineren met ons flexibele karakter kunnen wij leveren wat u nodig heeft. En dat doen we graag.”

Kortom. Vriesia is in beweging. Dus dat we nog wel meer van deze groothandel in zelfzorggeneesmiddelen en drogisterij-artikelen uit Alkmaar gaan horen, is bijna wel zeker.

Senior sales director Esther Tromp-Strijdveen met Caroline Bronkhorst, Head of customer development.

'Duurzaam groeien doe je samen'

Arla Foods is een door boeren gedragen coöperatie. Alles binnen het bedrijf ademt het streven naar duurzame groei door keteninnovatie. Van melkveehouder tot retailer en consument: Arla Foods betrekt ze allemaal in haar streven naar duurzamere producten tegen een eerlijke prijs. 'Zo verleggen we samen onze grenzen.'

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Label Rouge boerenkip: Rijke historie Franse delicatesse

Ontdek het verhaal achter de Label Rouge boerenkip : een iconische kip in de Franse gastronomie, bekend om haar intense smaken. In de schappen herken je de Label rouge producten aan de rode kleur van het logo op de verpakking. Dit logo wordt al 60 jaar officieel erkend en wint ook in de Nederlandse supermarkten steeds meer terrein. Maar wat maakt het nu zo een bijzonder product? We nemen je mee naar het verhaal achter de Label Rouge kip.

 Eigenaren Max Kranendijk en Martijn Canters: 'Momenteel zijn er in de retail ongeveer tien soepen, waarvan er enkele ook met de seizoenen wisselen.'

Oma's kan nog veel meer naast soep en maaltijden

Om ouderen en jongeren bij elkaar te brengen werd een soep-kook-dag georganiseerd. Uit het succes werd een merk opgezet waarmee de retail werd benaderd. Twee jaar later is het een van de succesvolste introducties uit 2022.

De plantaardige variant van Chocomel is gebaseerd op cashewnoot en erwt.

Chocomel Plant-Based: 'Smaak is het allerbelangrijkst'

Chocomel is de enige èchte. Een nieuwe plantaardige variant ligt dan ook direct onder een vergrootglas: lukt het de marktleider om met een topproduct te komen? Een goed product en een grootse activatie zorgden samen voor een blijvend succes. Een stayer.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.