Jan Linders blijft koning in brood

Jan Linders blijft koning in brood

NIEUW-BERGEN - Jan Linders blijft de supermarktketen die de hoogste waardering krijgt voor zijn broodafdeling. Het bedrijf krijgt met een 7,63 wel een nipt lager cijfer dan vorig jaar.

Vanmorgen reisden research director Joop Holla van GfK en hoofdredacteur Peter Garstenveld van Distrifood en Foodmagazine naar Nieuw-Bergen om de prijs uit te reiken. Het betreft de tweede van drie prijzen die deze week worden uitgereikt op basis van het GfK Versrapport 2018. Het volledige rapport staat in de Foodmagazine die later deze week verschijnt. De directie van Jan Linders was niet aanwezig op het moment van uitreiken, zij zitten voor strategisch overleg in Nijmegen. Het bij de verkiezing horende beeld werd uitgereikt aan senior category manager vers Daan van Beek van Jan Linders.

Plus is nummer twee, Albert Heijn derde

Jan Linders krijgt van zijn klanten het rapportcijfer 7,63. Plus is de nummer twee met een 7,47, terwijl Albert Heijn de nummer drie is met het rapportcijfer 7,44. AH scoort daarmee, net als in groente en fruit, een stuk beter dan vorig jaar. Toen was de keten nog de nummer negen met het rapportcijfer 7,30. Hoogvliet en Poiesz doen het ook beter dan vorig jaar en staan nu samen op de vierde plek met een waardering van 7,41. Het branchegemiddelde steeg van 7,27 naar 7,33.

Aldi doet laatste plaats over aan Spar

Spar doet een stapje terug en daalt van 7,12 naar 7,00 en zakt naar de laatste plaats. Aldi doet het een stuk beter met een toename van 6,94 naar 7,08 en verlaat daarmee de laatste positie in brood. Het rapportcijfer van Coop daalt van 7,25 naar 7,20, waarmee de keten nu op de vijftiende plaats staat in het zeventien supermarktketens omvattende onderzoek.

Lees ook: Lidl blijft nummer één in groente en fruit

Joep Meijsen

Joep Meijsen

Portal manager

Joep Meijsen is als portal manager verantwoordelijk voor Distrifood.nl. Als verslaggever maakt hij interviews, reportages en nieuwsberichten en schrijft hij commentaren en analyses.