BEACH Recruitment
De invoering van de hogere belasting op niet-alcoholische dranken leidt tot een dip in de verkoop van fruitsappen. Dat stellen fabrikanten, die een andere methodiek van de suikertaks willen.
De invoering van de hogere belasting op niet-alcoholische dranken leidt tot een dip in de verkoop van fruitsappen. Dat stellen fabrikanten, die een andere methodiek van de suikertaks willen.
Riedel, marktleider in fruitdranken, komt met een volledig vernieuwde visie op de categorie en lanceert vijf nieuwe proposities voor de merken Appelsientje, DubbelFrisss en CoolBest. Het recent ontwikkelde assortiment bestaat uit innovatieve recepturen die zich onderscheiden door frisse smaken, minder suiker en aantrekkelijke consumentenprijzen.
AMSTERDAM - Producent van vruchtendranken Riedel heeft een product op de markt gebracht waar de suikertaks niet voor geldt. Daarvoor maakt het bedrijf gebruik van de uitzondering op de belasting voor zuiveldranken.
ZEIST - De meeste supermarktketens hebben de prijs van frisdrank verhoogd met het tarief van de hogere verbruiksbelasting. Nettorama, Boni en Dirk verhoogden de prijzen op het moment van meten nog niet.
DEN HAAG - Nederlandse bierbrouwers zijn bezorgd over hun financiële situatie en kleine brouwers vrezen deels zelfs verlies te lijden door de voorgenomen accijnsverhoging op bier.
Toen Riedel vijf jaar geleden werd overgenomen door investeringsmaatschappij Standard Investment was er voor de nieuw aangestelde directie werk aan de winkel: de drankenportfolio moest worden aangepakt en er moest beter worden geluisterd naar de klant en de consument. Maar dat was niet alles: 'We moesten eerst intern aan de slag om ondernemerschap, lef en lol terug te brengen in het bedrijf.'
Gezondheid en duurzaamheid worden steeds belangrijker voor de consument. Met bekende merken zoals Appelsientje, DubbelFrisss, Taksi, CoolBest, DubbelDrank en Healthy People laat drankenfabrikant Riedel zien dat dranken gezonder en duurzamer, maar minstens net zo lekker kunnen zijn. 'We willen de gezondere alternatieven niet opdringen aan de consument, maar hen zelf de keuze laten maken.' Mandarijntje is de nieuwste loot aan de stam.
VEGHEL - Jumbo volgt het voorbeeld van Albert Heijn en voert vrijwillig statiegeld in op alle sap- en smoothieflessen van het huismerk. Ook op de La Place-sappen in de Jumbowinkels en in de La Place-restaurants komt statiegeld.
LEIDSCHENDAM - Producenten van sap in flessen kunnen vanaf nu vrijwillig deelnemen aan het statiegeldsysteem. Albert Heijn stapt als eerste in. Ook sap- en smoothiemerk Innocent gaat meedoen.
ZAANDAM - Klanten van Albert Heijn kunnen vanaf deze week vers geperst sinaasappelsap in de winkel meenemen in een navulbare fles. Zij krijgen dan ook korting op het sap.