FreshRecruitment
Concorp wint Wheel of Retail met Autodrop
Autodrop Hemelszachte Vegan Cadillacs is volgens de Wheel of Retail-jury de beste productintroductie van 2024 in de categorie Zoetwaren & snacks - Suikergoed.
Autodrop Hemelszachte Vegan Cadillacs is volgens de Wheel of Retail-jury de beste productintroductie van 2024 in de categorie Zoetwaren & snacks - Suikergoed.
Snoep maakt in het supermarktkanaal een groei door. Het aandeel suikerarm/suikervrij binnen de snoepcategorie daalt wat. De omzet van zowel koek, suikerwerk als chocolade stijgt behoorlijk, maar verkochte volumes blijven de afgelopen vijf jaar stabiel. Dit en meer blijkt uit cijfers over zoetwaren die Circana deelt met Distrifood.
Jumbo-klanten kunnen weer drop van Klene en Mentos kopen. De merken waren zo'n acht maanden niet beschikbaar.
De paars-roze pakjes Super Sour Candy Paper worden letterlijk uit het rek gegrist. Het ultra-zure snoeppapier uit Nederland kreeg in Keulen de prijs voor de beste nieuwe introductie en over de populariteit ervan lijkt op de snoepbeurs geen twijfel te bestaan.
TikTok en YouTube zijn inmiddels het onmisbare jachtterrein voor fabrikanten van snoep. Ze spotten er de nieuwste trends, van extreem zuur en superspicy tot gevriesdroogd snoep en Zweeds schepsnoep. Maar via influencers zetten ze ook hun aas uit om clicks, views en likes binnen te hengelen en zelf de nieuwste hype te creëren.
Slime Licker Double Play, Wake Up Strong Coffee Candy en Yummy Super Sour Candy Paper. Tientallen nieuwe introducties staan op de snoep- en koekbeurs in Keulen in de spotlights. Een Nederlandse innovatie wint de prijs voor het beste nieuwe product.
Snoepproducent Matthijs is groot geworden in private label. Sinds 2022 is er met Echte Mannekes ook een sterk merk in de markt, waarmee de producent het pad naar een A-merk heeft ingezet. De ondersteuning op de winkelvloer wordt komend jaar onverminderd voortgezet.
Binnen het segment suikerwerk maakt snoep in het supermarktkanaal een flinke groei door. Het aandeel suikerarm/suikervrij binnen snoep daalt.
Van het favoriete iconische karamelsnoepje tot een recept voor karameldonuts op Instagram; Werther's Original, hét karamelmerk van Nederland, is veelzijdiger dan gedacht. Het bekende snoepmerk laat zien dat je met alle varianten thuis heel goed cakes, koekjes en andere lekkernijen kunt bakken. En dat is ook goed voor de supermarktondernemer.
Aandelen van grote snoepfabrikanten zijn de afgelopen jaren flink gekelderd. Vooral Nestlé incasseerde een schrikbarende koersdaling.