Alles over Snoep

Jack de Klerk, Sales manager Echte Mannekes en Nick Matthijs, Ceo Matthijs op het hoofdkantoor in Hoogerheide.

Matthijs BV: private label én Echte Mannekes

Snoepproducent Matthijs is groot geworden in private label. Sinds 2022 is er met Echte Mannekes ook een sterk merk in de markt, waarmee de producent het pad naar een A-merk heeft ingezet. De ondersteuning op de winkelvloer wordt komend jaar onverminderd voortgezet.

Supermarkten verkopen meer snoep, suikerarm daalt

Supermarkten verkopen meer snoep, suikerarm daalt

Binnen het segment suikerwerk maakt snoep in het supermarktkanaal een flinke groei door. Het aandeel suikerarm/suikervrij binnen snoep daalt.

Kim van den Wittenboer en Casper Roskam van Storck zien veel potentie in de bakcampagne van  Werther's Original.

Bakken met hét karamelmerk van Nederland

Van het favoriete iconische karamelsnoepje tot een recept voor karameldonuts op Instagram; Werther's Original, hét karamelmerk van Nederland, is veelzijdiger dan gedacht. Het bekende snoepmerk laat zien dat je met alle varianten thuis heel goed cakes, koekjes en andere lekkernijen kunt bakken. En dat is ook goed voor de supermarktondernemer.

Foto: ANP

Koers snoepfabrikanten, vooral Nestlé, schrikbarend gedaald

Aandelen van grote snoepfabrikanten zijn de afgelopen jaren flink gekelderd. Vooral Nestlé incasseerde een schrikbarende koersdaling.

Foto: Distrifood

Haribo-snoep stroomt Jumbo-winkels weer binnen

Jumbo-klanten kunnen na maanden weer Haribo-snoep kopen in de winkels. De snoepfabrikant hoopt dat het aanbod de komende tijd verder uitbreidt.

Foto: Distrifood

Jumbo zet Sinterklaas-assortiment in winkels

Jumbo begint de komende weken in de winkels met de verkoop van Sinterklaas-assortiment.

Foto: Shutterstock

Tompouce-strijd: Nettorama net voor Dirk en Hoogvliet

De supermarktketens adverteren in de aanloop naar Koningsdag weer met oranje tompoucen. Nettorama is deze keer de goedkoopste, gevolgd door Dirk en Hoogvliet.

Foto: Distrifood

Cloetta wint Wheel of Retail met Red Band Juicy Bites

Red Band Juicy Bites van Cloetta is volgens de Wheel of Retail-jury de beste productintroductie van 2023 in de categorie Suikerwerk.

Voor de vegan campagne van Katja wordt samengewerkt met Landgoed De Peerdegaerdt en Sanctuary Het Wijland.

Katja maakt impact met nieuwe dierenliefde-campagne

Katja's nieuwe campagne speelt zich af op een dierenopvangboerderij. Een plek waar dieren - afkomstig uit een levensbedreigende of traumatische situatie - liefdevol worden opgevangen. Ook de dierenacteurs die je ziet in de video's zijn gered uit onder andere de bio-industrie.

Snoepfabrikant CCI brengt sales en supply chain op één lijn

Snoepfabrikant CCI brengt sales en supply chain op één lijn

Continental Candy Industries gebruikte Slim4 eerder alleen voor forecasting, maar gaat hier nu ook de productie en inkoop mee aansturen. Dit zorgt voor een betere benutting van productiecapaciteit, minder incourantie en een efficiënter planningsproces.