Alles over Salades

Spar-ondernemer Peter Bolleman gelooft stellig in het succes van de Foodclub. Foto: Peter Roek

Spar Foodclub pioniert met warme maaltijd: een kwart van de winkel is foodservice

PHILIPPINE - Spar Foodclub vormt het middelpunt van de gemakswinkel van ondernemer Peter Bolleman: klanten kunnen hier niet alleen terecht voor hun lunch en ontbijtproducten, maar sinds kort ook voor de warme maaltijd. Die kunnen ze afhalen of ter plekke in het zitgedeelte opeten. Spar pioniert met het nieuwe concept in de winkel van de Zeeuw in Philippine en zet hiermee nog zwaarder in op foodservice. Volgend jaar openen nog twee pilotwinkels.

Enkele van de merken van Signature Foods. Foto: Studio Kastermans

Johma-eigenaar stoot na sancties Poolse dochter af

LOSSER - Signature Foods heeft zijn Poolse dochteronderneming verkocht aan het personeel. Sancties vanuit de Poolse overheid liggen ten grondslag aan de transactie.

Albert Heijn heeft de naam van de salade niet veranderd.

Superunie verandert benaming Russisch Eislaatje

AMSTERDAM - Verschillende Nederlandse supermarktketens hebben het Russisch Eislaatje in de ban gedaan. Het product staat nu als Ambachtelijk Eisalade in de schappen. Het is een reactie op de oorlog in Oekraïne.

Foto: Distrifood

Johma terug in schap bij Hoogvliet

BLEISWIJK - Producten van Johma, Heksenkaas en Los Taqueros zijn terug in het schap bij supermarktketen Hoogvliet.

Koos Groenewold

Group of Butchers neemt De Menken Keuken over

TILBURG - De aandeelhouders van Group of Butchers en De Menken Keuken hebben overeenstemming bereikt dat De Menken Keuken onderdeel wordt van Group of Butchers.

Jurjen van der Werf en Felicia de la Houssaye.

Mediterrane producten van Maza: proeven, proberen en inspireren

Maza is afgelopen jaren flink gegroeid door de uitbreiding van het winkelaanbod en online in hoemoes, spreads en falafel. Maza ziet wel dat het, na een lange Covid periode, van essentieel belang is om haar producten weer fysiek te laten proeven en de product mogelijkheden uit te leggen.

Foto: Studio Kastermans/Danielle van Coevorden

Signature Foods bouwt aan ontbijt- en lunch-omzet

OLDENZAAL - Brand director Karin Bronsvoort van Signature Foods legt uit dat bij uitbreiding van de range merken altijd met een schuin oog wordt gekeken naar de voor het bedrijf twee belangrijkste momenten op een dag: lunch en borreltijd, ofwel de <em>feel good food moments</em>.

Links salades en rechts vleeswaren

Tonijnsalades Dirk en Bon Appetit winnen test bond

DEN HAAG - De tonijnsalades van 1 de Beste (Dirk) en Bon Appetit komen als beste uit een test van de Consumentenbond. Een variant van Albert Heijn krijgt het predicaat Beste Koop.

Johma-moeder schept 100 banen in Losser

Johma-moeder schept 100 banen in Losser

LOSSER - De overname van de Duitse saladefabrikant Homann door Johma-moeder Signature Foods creëert ruim 100 nieuwe arbeidsplaatsen in de fabriek in Losser.

Bron: AH

Supermarktondernemer gelooft niet in maaltijdmeubel

DOETINCHEM - Bijna de helft van de supermarktondernemers denkt niet dat zij met een zelfbedieningsmaaltijdmeubel tonnen jaaromzet kunnen realiseren. 24 procent ziet er wel goede kansen in.