Alles over Procter & gamble

Jorian van Acker Blommers, Commercieel Directeur P&G Benelux.

'Juíst ook binnen een meer uitdagende context blijft P&G dé drijver van categoriewaardegroei'

Procter & Gamble (P&G) kijkt terug op een succesvol 2024, ondanks uitdagende marktomstandigheden. 'Met z'n allen hebben we weer een sterk jaar neergezet', reageert Commercieel Directeur Jorian van Acker Blommers. 'We hebben veel groei gerealiseerd en categoriewaardegroei gedreven, op een duurzame manier.'

Eugene Willemsen, de nieuwe ceo van de internationale drankentak van PepsiCo. Foto: PepsiCo

Fabrikanten kort: Nieuwe directeur internationale drankentak PepsiCo

ZEIST - Eugene Willemsen is per direct de nieuwe directeur van de internationale drankentak van PepsiCo.

Jorian van Acker Blommers, Country Leader: ‘Goed luisteren naar de consument is stap één, maar om een productinnovatie daadwerkelijk succesvol te maken, moet je durven investeren.’

'De afgelopen jaren hebben we innovaties gebracht over de gehele breedte van ons portfolio'

De superioriteitsstrategie van Procter & Gamble (P&G) staat als een huis. Met continue focus op innovaties die kwaliteit, gebruiksgemak en duurzaamheid vertegenwoordigen, weet het concern relevant te blijven en de categoriewaarde te vergroten. De komende tijd zoomt de organisatie hierbij nog meer in op lokale relevantie.

Foto: Shutterstock

Procter & Gamble ziet winst dalen ondanks hogere prijzen

CINCINNATI - Procter & Gamble heeft in het afgelopen kwartaal zowel de winst als de omzet iets zien dalen.

Foto: Shutterstock

Procter & Gamble ziet winst dalen door hogere kosten

CINCINNATI - Verzorgings- en schoonmaakmiddelenconcern Procter & Gamble (P&G) heeft het afgelopen kwartaal minder winst geboekt. Het Amerikaanse bedrijf achter merken als Gillette, Pampers en Ariel moest meer betalen voor grondstoffen en ook de vrachtkosten namen toe. Dat kon niet worden gecompenseerd met de toegenomen verkoop.

Thijs van den Bert en Hanneke Spruyt horen dat Dreft Platinum Plus de categorie-Wheel heeft gewonnen. Foto: Michel Zoeter/bewerking: Colorscan

De consument wil nog betere reinigers

De Wheel of Retail voor Homecare gaat opnieuw naar Procter & Gamble. Het succesvolle Platinum Plus richt zich op bescherming tegen dofheid en op korte wasprogramma's, en maakt voorspoelen overbodig. Passend bij de Nederlandse consument.

Country Manager Benelux Hanneke Spruyt-Panbakker en Senior Director Trade Marketing Harm-Jan Mens.

Procter & Gamble wint Marketing Award: 'Gezamenlijke waardegroei centraal'

Door de pandemie zijn kwaliteit, hygiëne en duurzaamheid nog belangrijker geworden voor de consument. Inspelen op deze consumentenbehoeften is essentieel om waarde te blijven creëren, stellen Hanneke Spruyt en Harm-Jan Mens van Procter & Gamble (P&G). Innovatie en marketinginvesteringen in het premium segment tijdens de coronapandemie hebben gezorgd voor categoriewaardegroei in de household categorie.

Hanneke Spruyt-Panbakker is Vice President Sales en Country Manager Benelux bij Procter & Gamble.

Procter & Gamble: 'Met samenwerken kunnen we onze impact vergroten'

Jaarlijks bereikt Procter & Gamble (P&G) met haar merken wereldwijd zo'n vijf miljard consumenten. 'Dit geeft een grote verantwoordelijkheid', benadrukt Vice President Sales en Country Manager Benelux, Hanneke Spruyt-Panbakker. 'En biedt ons tegelijkertijd kansen.'

Gorka Bemer, Senior Category Manager Fabric Care NL bij Procter & Gamble

Ariel Pods behalen eerste plek Intro Top 20

Afgelopen voorjaar verbeterde Procter & Gamble haar product line-up. De innovatieslag levert mooie omzetcijfers op in het gehele portfolio, en in het bijzonder voor de opnieuw geïntroduceerde Ariel All in 1 Pods: de wasmiddel-Pods met waskracht vanaf 30 graden zorgen voor duidelijke relevantie voor de consument en behaalden een eerste plek in de Intro Top 20.

Hanneke Spruyt-Panbakker, country manager bij Procter & Gamble.

Procter & Gamble zet groei door in bewogen jaar

Het afgelopen jaar was een bewogen jaar voor consumenten, retailpartners en fabrikanten. De komst van COVID-19 bracht ook voor Procter & Gamble (P&G) nieuwe uitdagingen met zich mee, maar door nog intensiever samen te werken met handelspartners, is het bedrijf erin geslaagd om aan de veranderde consumentenvraag te blijven voldoen. De superioriteitsstrategie die P&G de afgelopen jaren inzette, bleek ook in deze ongewone tijden de juiste.