FreshRecruitment
Colruyt reageert in kranten en e-mails op actie Albert Heijn
Colruyt laat geen mogelijkheid onbenut om klanten te laten weten dat de formule reageert op de 2+5-gratis-promotiestunt van Albert Heijn.

Colruyt laat geen mogelijkheid onbenut om klanten te laten weten dat de formule reageert op de 2+5-gratis-promotiestunt van Albert Heijn.

Michon van Doorn van Colruyt plaatst haar vraagtekens bij de recente 2+5 gratis-aanbiedingen van Albert Heijn België.

De door inflatie aangejaagde prijsverhogingen brachten consumenten op drift. De oplossing voor formules die daaronder lijden is simpel: een supermarktoorlog om marktaandeel terug te winnen. Maar wie kan dat, met de gedaalde marges, betalen?

Hoofdredacteur Peter Garstenveld ziet dat AH met een dubbelloops jachtgeweer de jacht op Jumbo heeft geopend. AH zet immers aanbiedingen in om zijn vastlaagrange te promoten. Veghel moet keuzes maken.

ESSEN/MÜLHEIM AN DER RUHR - Discounter Aldi volgt het voorbeeld van concurrent Kaufland en verlaagt de prijs van koffie. Een prijsoorlog tekent zich af in Duitsland.

Op het moment dat prijzen te hoog worden en een marktleider marktaandeel verliest, volgt er een prijzenoorlog. Dat is een wetmatigheid. Ketens met te dunne marges lopen dan groot gevaar. Hoever zitten de Nederlandse supermarkten van een derde, nietsontziende prijzenslag? Het eerste element van de wet naar een prijzenoorlog is immers al in gang gezet: torenhoge prijzen. En wie loopt er dan gevaar, een keten met druk op marge als Jumbo? De Superunie-leden? Distrifood duikt in de 'prijs'.

ALKMAAR - Onder de noemer Koopkrachtbooster heeft Vomar honderden producten in prijs verlaagd.

ALPHEN AAN DEN RIJN - Supermarktketen Dirk is er niet op uit om een prijzenoorlog te ontketenen.

Dirk houdt 2022 betaalbaar. Met die slogan trapte Dirk het jaar af. Ondertussen giert de inflatie de pan uit. Er hoeft maar een supermarktketen de lont in het kruitvat te steken en we zitten middenin een prijsoorlog.

Distrifood-hoofdredacteur Peter Garstenveld ziet kickboksers Rico Verhoeven en Alistair Overeem en ziet parallellen met supermarkten, prijzenoorlogen en de strijd om vestigingspunten.
