• Nieuwsbrieven
  • Events
  • Digitale editie
  • Partners
  • Dynamics
  • Vacatures
InloggenAbonneren
Distrifood
Distrifood
AbonnerenInloggen
  • Nieuws
  • Formules
  • Assortiment
  • Fabrikanten
  • Branche
  • Ondernemen
  • Instore
  • Websupers
  • Food data
  • Buitenland
  • Zoeken
AbonnerenInloggen
  • Nieuwsbrieven
  • Events
  • Digitale editie
  • Partners
  • Dynamics
  • Vacatures
Distrifood
Distrifood
  • Nieuws
  • Formules
  • Assortiment
  • Fabrikanten
  • Branche
  • Ondernemen
  • Meer thema's...
    • Instore
    • Websupers
    • Food data
    • Buitenland

Alles over marktaandeel

Foto: Archief VMN Media

Wat heb je te verbergen? Maak die marktaandelen toch openbaar

Elk jaar in de week dat de marktaandelen bekend worden, verbaast hoofdredacteur Peter Garstenveld zich over supermarktketens die hun marktaandeel...

Collage: Distrifood

Marktaandelen: Wie zijn de winnaars en verliezers?

ZEIST - IRI en NielsenIQ hebben de marktaandelen over 2022 naar buiten gebracht. Distrifood zet de winnaars en verliezers op een rijtje. En de...

Foto: Sebastian Rozendaal

IRI: Superunie beperkt verlies marktaandeel na vertrek Deen

ZALTBOMMEL - Het marktaandeel van Superunie is afgelopen jaar met een vol procentpunt gedaald naar 25,6 procent, maar het inkoopverbond beperkte...

Archieffoto Distrifood

NielsenIQ: Marktaandeel Jumbo en Lidl daalt

AMSTERDAM - Zowel Jumbo als Lidl hebben marktaandeel ingeleverd over 2022. Dat maakt onderzoeksbureau NielsenIQ bekend. AH laat groei zien,...

Foto: Albert Heijn

Albert Heijn: 113 nieuwe winkels dragen bij aan piek marktaandeel

ZAANDAM – Albert Heijn heeft in 2022 in totaal 113 nieuwe winkels geopend. Het nieuwe aanbod draagt bij aan de stijging van het marktaandeel.

Foto: Distrifood

Jumbo verslaat markt nipt en voert marktaandeel iets op

VEGHEL - Jumbo heeft afgelopen jaar de omzet met 3,2 procent zien toenemen. Daarmee verslaat Jumbo opnieuw de markt en voert het marktaandeel op.

Archieffoto: Koos Groenewold

‘Vooral discounters profiteren van prijsstijgingen’

ABCOUDE – Prijsstijgingen van producten in supermarkten hebben invloed op het klantgedrag. Vooral discounters profiteren volgens dataverzamelaar...

Een Aldi in het VK. 
Foto: Aldi/Simon Hadley Photography.

Marktaandeel discounters naar record in Verenigd Koninkrijk

LONDEN – Lid en Aldi zien hun omzet spectaculair stijgen in het Verenigd Koninkrijk, ze winnen daardoor ook flink in marktaandeel dat een nieuw...

Nienke van de Streek,  verantwoordelijk voor marketing en communicatie bij Aldi. Foto: Wesssel de Groot

Aldi weer richting zes procent marktaandeel

CULEMBORG – Het marktaandeel van Aldi zit in de lift en heeft het pre-coronaniveau van zes procent bijna weer bereikt.

Albert Heijn wint marktaandeel, Ahold rapporteert margedruk

Albert Heijn wint marktaandeel, Ahold rapporteert margedruk

ZAANDAM – Albert Heijn heeft in het derde kwartaal marktaandeel gewonnen. Volgens Ahold staat de marge in Europe echter wel onder druk. Albert Heijn...

Volgende pagina

Op de hoogte blijven van wat er speelt?

Distrifood houdt ambitieuze supermarktprofessionals op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen in de food branche. Schrijf je nu in voor de Distrifood nieuwsbrief en ontvang elke weekdag en zondag het supermarktnieuws, fotoreportages en achtergronden in jouw mailbox.
Bekijk vacatures

Categorie

  • Formules
  • Assortiment
  • Fabrikanten
  • Branche
  • Ondernemen
  • Food data

Uitgelicht

  • Opinie
  • Achtergrond
  • Foto & Video

Mijn Distrifood

  • Inloggen
  • Account aanmaken
  • Digitale krant

Over Distrifood

  • Colofon
  • Klantenservice
  • Adverteren
  • Werken bij VMN media

Abonneren

  • Abonneren
  • Nieuwsbrieven
  • Distrifood Dynamics

Distrifood is onderdeel van VMN media. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen