FreshRecruitment
Colruyt ziet marktaandeel dalen, ook omzet loopt licht terug
De Belgische supermarktketen Colruyt zag in het eerste half jaar het marktaandeel teruglopen van 31,6 naar 31,2 procent. Ook de omzet daalde.
De Belgische supermarktketen Colruyt zag in het eerste half jaar het marktaandeel teruglopen van 31,6 naar 31,2 procent. Ook de omzet daalde.
Lidl en Aldi worden vaak in een adem genoemd, maar de afstand tussen de twee Duitse discounters groeide de afgelopen jaren almaar verder.
Albert Heijn schroeft het marktaandeel in Vlaanderen op naar 8,8 procent. Dat zegt marketing- en communicatiedirecteur Els Lagrou.
Poiesz hoopt binnen afzienbare tijd een marktaandeel van 25 procent te bereiken in de provincies Drenthe, Friesland en Groningen. Ook het landelijk marktaandeel kan nog verder omhoog.
Albert Heijn heeft tijdens de Hamsterweek van eind mei tot begin juni het aantal klanten licht zien dalen.
Dirk van den Broek heeft met een index van 115 de beste paasdagen achter de rug, blijkt uit cijfers van Hiiper. Ook Poiesz en Albertpresteerden goed met Pasen. Plus heeft onder invloed van de Euroweken een sterk kwartaal achter de rug, terwijl bij Albert Heijn de eerste effecten van de tabaksban duidelijk worden.
Eelco Hos kijkt naar de marktaandelen van supermarkten en het effect van de tabaksban.
SNEEK - Poiesz lost Vomar naar eigen zeggen af als snelst groeiende supermarktketen van Nederland. Niet alleen de omzet zit flink in de lift, ook de volumes groeien veel harder dan de markt.
AMSTERDAM - Het marktaandeel van Plus is tijdens de Euroweken met ruim twee procentpunt gestegen.
Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink ziet Albert Heijn verschillende prijzen in ontvangst nemen tijdens het jaarlijkse Industributiediner. Maar het Zaanse bedrijf mag in zijn rol als marktleider wel wat transparanter zijn.