Freshrecruitment
Plus in conflict met JDE Peet's, introduceert Caffèretti
Plus en JDE Peet's voeren moeizame onderhandelingen en dat is terug te zien in menig winkel. Intussen introduceert de supermarktketen een nieuw koffiemerk: Caffèretti.

Plus en JDE Peet's voeren moeizame onderhandelingen en dat is terug te zien in menig winkel. Intussen introduceert de supermarktketen een nieuw koffiemerk: Caffèretti.
GesponsordBickery Food Group en The Hot Drinks Company hebben een meerjarige distributieovereenkomst met exclusieve rechten gesloten met het Italiaanse koffiemerk Bialetti. Het merk, bekend van de Moka Express, krijgt nu brede distributie in Nederland. Voor retailers biedt dit kansen om het koffieschap te vernieuwen en meer beleving te brengen.

Albert Heijn lanceert nieuwe koffiesmaken, twee koffiezetapparaten en gaat een exclusieve samenwerking aan met A-merken.

Het onlinekoffiemerk De Koffiejongens zet voor het eerst grootschalig de stap naar het supermarktschap.
GesponsordPremium koffiebonen uit Indonesië, met een sterke focus op duurzaamheid en herkomst, maken hun entree in de Nederlandse supermarkten. Wat betekent dit voor het schap - en voor de retailer?

JDE Peet's, het moederbedrijf van Douwe Egberts en Pickwick, wordt voor €15,7 miljard overgenomen door het Amerikaanse Keurig Dr. Pepper. Daardoor moet een nieuwe wereldwijde koffiekampioen ontstaan. Vraag is nu wat dit gaat betekenen voor de prijs van koffie en de aanhoudende ruzies tussen JDE Peet's en de Nederlandse supermarkten.

De regering van Denemarken maakt zich zorgen over de gestegen prijzen van koffie en chocolade en wil die met belastingmaatregelen te lijf.

Het Amerikaanse bedrijf Keurig Dr Pepper neemt voor €15,7 miljard Douwe Egberts-moederconcern JDE Peet's over.

Koffie staat in het middelpunt van de inkoopstrijd tussen supermarkten en fabrikanten. Supermarkten vinden de prijzen die JDE Peet's vraagt te hoog. De koffiebrander, bekend van Douwe Egberts, zegt juist dat de prijzen van huismerkkoffie sterker zijn gestegen.

Koffie- en chocoladeproducenten gebruiken het vaaks claims die mogelijk misleidend zijn. Ze gebruiken termen die te vaag zijn, vindt de ACM
