Alles over Hak

Algemeen directeur Nicole Freid: ‘Hoe meer HAK verkoopt, hoe meer positieve impact we maken op mens en natuur.’

HAK: 'Nauwer samenwerken om de eiwittransitie te versnellen'

'Hoe beter het met HAK gaat, hoe beter het is voor alle stakeholders: de teler, de retailer, de consument en de planeet. Dat maakt het mooi om voor HAK te werken', stelt algemeen directeur Nicole Freid. 'Het doel is om met nauwere samenwerking met de supermarkten de eiwittransitie verder te versnellen.'

Nicole Freid, algemeen directeur van Hak. Foto: Hak

Hak verlaagt prijzen: 'We accepteren een lagere marge'

Hak kondigt aan adviesprijzen van peulvruchten te verlagen. Het bedrijf accepteert een lagere marge om consumenten te overtuigen vaker voor kikkererwten en kidneybonen te kiezen.

Foto: Ronald Hissink

Zo trekt Hak samen met supermarkten op in de eiwittransitie

Hak speelt zich met een hele categorie in de kijker bij de consument. Het bedrijf uit het Brabantse Giessen werkt hiervoor nauw samen met supermarkten.

Minder Hak-producten bij Hoogvliet te koop. Foto: Distrifood

Superunie en Hak in de clinch: 'Maar snel weer in de schappen'

Door onderhandelingen tussen Hak en Superunie zijn er al enkele weken minder Hak-producten terug te vinden in de bij Superunie aangesloten supermarkten.

Nicole Freid, algemeen directeur van Hak. Foto: Hak

Interview: Hak-topvrouw over voedselschaarste en vleesvervangers

Honderden euro's per jaar besparen, minder CO2-uitstoot, en een gezondere maaltijd. Nicole Freid, algemeen directeur bij Hak, somt de voordelen van het eten van meer peulvruchten zo op. Maar om dat voor elkaar te krijgen, heeft ze wel de hulp van supermarkten nodig. 'Supermarkten kunnen een hele grote invloed hebben op het eetgedrag van mensen.' Een gesprek met de topvrouw van het groente- en bonenconcern over de samenwerking met retailers, voedselonzekerheid als gevolg van klimaatverandering en het vermijden van het woord vegan.

Arjen van Strien, ceo The Flower Farm. Foto: The Flower Farm

Voormalig Hak-man aan de slag als ceo van The Flower Farm

Arjen van Strien is de nieuwe ceo van The Flower Farm. De voormalig commercieel directeur van Hak begint per direct bij het Nederlandse bedrijf dat met palmolievrije producten strijdt tegen de ontbossing van het regenwoud.

HAK, Kimberly Clark en Neuteboom vallen in de prijzen

HAK, Kimberly Clark en Neuteboom vallen in de prijzen

Al jaren zoekt Hak de samenwerking met de retail in het stimuleren van de (groente- en) peulvruchtenconsumptie. Die samenwerking wordt beloond met de Industributie Trofee voor de groep Kruidenierswaren overig.

In de nieuwe HAK-campagne laat Elise Schaap zien waarom je nieuwe pakjes van HAK moet gebruiken.

Nieuwe verpakking moet boost geven aan peulvruchtenconsumptie: HAK-in-PAK zet in op versnellen eiwittransitie

Met een nieuwe productlijn wil HAK een volgende impuls geven aan de consumptie van peulvruchten en het moderniseren van de categorie. HAK-in-PAK is een handzame en betaalbare kartonnen verpakking voor peulvruchten en mais, in twee formaten. Het gemak en de toegankelijkheid van deze duurzame oplossing moet de transitie van dierlijke naar plantaardige eiwitten versnellen.

Industributie 2024, categorie Kruidenierswaren overig. Marco Kloosterman van GranFood en Roel Meens van Hak in gesprek met presentatrice Annemarie Brüning en Bart Lelieveld van Distrifood. Still: Distrifood

Podcast Industributie: 'In deze tijden lagere winstmarge accepteren'

LEUSDEN - In de aanloop naar het Industributie-onderzoek publiceert Distrifood tien podcast-afleveringen. Daarin komen de genomineerden in de verschillende categorieën aan het woord.

Nicole Freid: ‘Wij gaan niet voor winstmaximalisatie maar voor impactmaximalisatie.’

'Duurzaam worden en betaalbaar blijven vraagt om 'balancing act''

Met de komst van een nieuwe directeur gaat HAK volop door op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming van de keten. De eerste stappen naar een biologisch assortiment zijn gezet en er zijn nieuwe initiatieven voor duurzamere én betaalbare producten.