Alles over De Top 2025

Said Belhassan, cpo Superunie. Foto: Superunie
Superunie: 'Leveranciers, focus op betaalbaarheid en innovatie'

Said Belhassan van Superunie stelt dat A-merken nog steeds te weinig innoveren. Hij adviseert fabrikanten in 2025 op twee dingen te focussen: innovatie en betaalbaarheid.

Jumbo's inkoopdirecteur Wibo van Wijk. Foto: Jumbo.
De Top: Jumbo-inkoopchef wil Jumbo's-merk in 2025 'stevig laden'

Het begrip volatiliteit wordt deze jaren met hoofdletters geschreven, stelt Jumbo's inkoopdirecteur Wibo van Wijk. 'We moeten op twee borden tegelijk schaken: prijsbewust nu, maar ook samen investeren in een betere toekomst.'

Jan Willem Balk, directeur sourcing Albert Heijn. Foto: Koos Groenewold
AH-directeur sourcing ziet 'mooie stappen' door samenwerking

Albert Heijn is, terugblikkend op het afgelopen jaar en vooruitkijkend op 2025, positief gestemd. 'Dankzij nauwe samenwerking hebben we voor zowel eigen merk als A-merk mooie resultaten gerealiseerd.' Verder op de ingeslagen weg dus, zegt directeur sourcing Jan Willem Balk tegen al zijn leveranciers.

Vice President Customer Development, Joost Houben: ‘We doen weliswaar minder dingen, maar de dingen dié we doen, doen we een stuk gro(o)t(s)er.’Gesponsord
Gesponsord
Gesponsord 'We zien dat we écht goede innovaties naar de markt aan het brengen zijn, producten die impact maken'

Vice President Customer Development, Joost Houben, blikt terug op een dynamisch 2024 voor Unilever. 'Een jaar van strategiewijziging en uitdagende marktontwikkelingen.' Het concern versterkte de kernfocus en scherpte de strategie verder aan, om nog meer snelheid te krijgen met relevante en impactvolle producten en innovaties. 'Minder dingen doen, maar met meer focus en meer impact.'

Jack de Klerk, Sales manager Echte Mannekes en Nick Matthijs, Ceo Matthijs op het hoofdkantoor in Hoogerheide.Gesponsord
Gesponsord
Gesponsord Matthijs BV: private label én Echte Mannekes

Snoepproducent Matthijs is groot geworden in private label. Sinds 2022 is er met Echte Mannekes ook een sterk merk in de markt, waarmee de producent het pad naar een A-merk heeft ingezet. De ondersteuning op de winkelvloer wordt komend jaar onverminderd voortgezet.

Algemeen directeur Nicole Freid: ‘Hoe meer HAK verkoopt, hoe meer positieve impact we maken op mens en natuur.’Gesponsord
Gesponsord
Gesponsord HAK: 'Nauwer samenwerken om de eiwittransitie te versnellen'

'Hoe beter het met HAK gaat, hoe beter het is voor alle stakeholders: de teler, de retailer, de consument en de planeet. Dat maakt het mooi om voor HAK te werken', stelt algemeen directeur Nicole Freid. 'Het doel is om met nauwere samenwerking met de supermarkten de eiwittransitie verder te versnellen.'

Export en Business Development Manager Frank Willemars, Marketing Manager Karlijn Ordelmans en Geert-Jan Zandbergen, 
Commercieel Directeur bij Bolletje.Gesponsord
Gesponsord
Gesponsord Bolletje zet zich in voor bewust voeden én meer verbinden

Bolletje heeft haar missie en visie aangescherpt. Met "bewust voeden en meer verbinden" ligt de focus nóg meer dan voorheen op het bereikbaar maken van verantwoorde voeding, maar blijft er ook ruimte voor bewust genieten. Tegelijkertijd wil Bolletje zich meer in gaan zetten om een rol van betekenis te kunnen spelen in de veranderende maatschappij.

Directeur Retail bij Vrumona Sandra Vingerling: ‘Het schap moet op orde zijn, geen out-of-stocks, en confrontatie op de juiste plekken in de winkel.’Gesponsord
Gesponsord
Gesponsord Winning instore by offering more

Sinds september vorig jaar is Vrumona onderdeel van het Deense Royal Unibrew. Wat brengt de nieuwe moeder Vrumona? En wat gaat de retailstrategie van de Nederlandse drankentak brengen? Directeur Retail Sandra Vingerling licht de plannen toe.

Commercieel directeur Leonie Kortleve en Algemeen directeur Bas Boswinkel staan samen met Jan Paul Koorn, Manager Performance Excellent en Chantal Singels, Commercieel Directeur op het dak van het hoofdkantoor van Riedel in Ede.Gesponsord
Gesponsord
Gesponsord Riedel 2025: duurzaam en betaalbaar voor iedereen

De verbruiksbelasting voor frisdranken en sappen heeft voor de categorie non-alcoholische dranken een flinke prijsstijging betekent. Duurdere grondstoffen deden er nog een flinke schep bovenop. Met achttien nieuwe sku's in Appelsientje en CoolBest FruitDrink en Dubbelfrisss Boost - allemaal met een vleugje zuivel - heeft Riedel veel dranken toch lekker en betaalbaar gehouden.

Area President André Ruikes en 
Sales Director Inge van Horne: ‘Binnen het sustainability programma richten we ons op drie niveaus: “For You”, “For the People” en “For the Planet”.’Gesponsord
Gesponsord
Gesponsord Cloetta focust op duurzame groei: 'Let's create a sweeter future together'

Categoriegroei en verduurzaming, dat zijn de kernpunten in de strategie en categorievisie van Cloetta. Grote merken als Red Band, Venco, Sportlife en The Jelly Bean Factory zullen die groei ondersteunen. Verdere stappen in duurzaamheid helpen de retailer bij zijn Scope 3 CO2-reductie.