Tropicalia via YellowApple Recruitment
Heineken bezuinigt miljarden en zet in op innovatie en groei
Heineken voert de komende jaren een miljardenbezuiniging door en richt zich vol op innovatie en groei. Een nieuwe strategie moet hiervoor zorgen.

Heineken voert de komende jaren een miljardenbezuiniging door en richt zich vol op innovatie en groei. Een nieuwe strategie moet hiervoor zorgen.

Heineken reorganiseert zijn hoofdkantoor in Amsterdam. Ongeveer 400 banen staan op de tocht.

De Japanse bierbrouwer Asahi kampt nog steeds met de gevolgen van de cyberaanval eind vorige maand. Het bedrijf, dat ook eigenaar is van Grolsch, stelt de presentatie van de kwartaalcijfers uit.

Japan dreigt te maken te krijgen met tekorten van zijn meest populaire biersoorten door een cyberaanval op de grote brouwer Asahi Group.

De Britse bierbrouwer BrewDog heeft zijn zesde verlieslatende jaar op rij achter de rug. Het door het bedrijf gekochte landgoed om de CO2-uitstoot te compenseren is inmiddels verkocht aan een investeerder.

Grolsch kondigt vanochtend een reorganisatie aan. Ontslagen zijn 'onvermijdelijk', stelt de bierbrouwer.

Heineken introduceert een naar eigen zeggen unieke retrofles, verpakt in een houten krat. De limited edition is verkrijgbaar bij een aantal geselecteerde Albert Heijn-winkels. Tegelijkertijd lanceert het bedrijf een marketingcampagne waarin ingezonden foto's van consumenten centraal staan.
GesponsordDe biercategorie blijft een dynamisch segment binnen de supermarkt. Om beter te begrijpen hoe Nederlandse consumenten het bierschap ervaren, heeft marktonderzoeksbureau YouGov een schapimago-onderzoek uitgevoerd. Dit rapport brengt in kaart wat de belangrijkste verwachtingen zijn van de bierkoper en hoe verschillende retailers hierop presteren. Dit levert een gedetailleerd beeld op van de prestaties van retailers op het gebied van voorraad, promoties, presentatie en winkelbeleving. Net als in 2024 is daarbij onderscheid gemaakt tussen landelijke en regionale supermarktformules

Heineken zag de bierverkoop in het eerste halfjaar teruglopen in de twee belangrijkste markten: Europa en de Amerika's.

Nederlandse bierbrouwers doen een dringende oproep aan politieke partijen om diverse regels voor de brouwers te versoepelen.
