Alles over EFMI

Niek Leussink van Jumbo  zet vol in op streekproducten. Foto Koos Groenewold.

Hogere prijs streekproducten deert klant niet: 'Duurdere tompoucen bakker lopen beter dan...

PUTTEN - Ondernemers met een groot assortiment streekproducten hebben meer onderscheidend vermogen, scoren een hogere klanttevredenheid en presteren...

Directeur Laurens Sloot van EFMI Business School bespreekt een EFMI-studie over streekproducten. Foto Koos Groenewold

EFMI-studie: 'Streekproducten zijn klantenbinders'

PUTTEN - Een groot vrij assortiment verhoogt het gevoel van verbondenheid van klanten met hun supermarkt. Het draait dan met name om streekproducten.

Een goede duurzaamheidsreputatie gaat samen met een grotere aankoopintentie voor duurzame producten. Archieffoto: Studio Kastermans

Academic update: Speelt reputatie een rol bij duurzaam?

Iedere maand duikt EFMI in de wetenschappelijke literatuur. Hoe belangrijk is reputatie als het gaat om duurzaam?

Foto: Peter Roek

Supermarktondernemers: Omzetaandeel streekproducten verdubbelt

ZEIST - Supermarktondernemers verwachten een sterke groei van lokaal assortiment de komende jaren: het aandeel in de omzet zal verdubbelen.

Aan tafel voor Distrifood Onderneemt over foodservice in supermarkten: Hoofdredacteur Distrifood Peter Garstenveld, Nikki Numan van EFMI en Plus-ondernemer Pel ’t Lam. Foto: Distrifood

PODCAST - 'Foodservice gaat naar 9 procent omzetaandeel'

ZEIST - Het toevoegen van horeca-elementen aan supermarkten is een kans voor open doel, maar ook een zaak van lange adem. Dat is de conclusie op...

Foto Jan Willem Houweling.

Volumes kunnen met 10 procent kelderen

NIJKERK - Als supermarkteigenaren geen actie ondernemen, kunnen de volumes in 2030 tot wel 10 procent dalen als gevolg van de toenemende...

Laurens Sloot. Foto Distrifood

Ondernemers wapenen zich met foodservice tegen oprukkende onlinespelers

NIJKERK - De opkomst van onlinespelers, als Gorillas en HelloFresh, in de boodschappenmarkt zet volumes van supermarktondernemers onder druk....

Academic Update: Het effect op omzet van gezondheidslogo's

Academic Update: Het effect op omzet van gezondheidslogo's

Onderzoekers van EFMI Business School houden structureel wetenschappelijke publicaties bij voor Foodmagazine. In deze editie kijkt Nikki Numan op het...

Vooral de prijs van koffie is flink gestegen. Foto: Cor Salverius

'Supers die nog meer 'voordeel' geven gaan scoren in 2022'

BAARN - De explosief gestegen grondstofprijzen doen zich voelen dit jaar: de prijzen van boodschappen kunnen in 2022 met 5 tot 6 procent stijgen....

Laurens Sloot tijdens het congres van LRO en EFMI: ‘De nieuwe generatie klanten raakt gewend aan flitsbezorging. Komt deze daarna nog wel terug?’ Foto: Foodmagazine.

Congres LRO en EFMI: Zonder webshop en socials is geen optie

AMERSFOORT - Geen webshop uitbaten, social media onbenut laten en flitsbezorgers negeren. Dat getuigt van weinig realiteitszin en kan niet meer. Dit...