Grow Recruitment
Aldi lanceert onder huismerk My Vay range vleesvervangers
Aldi breidt zijn plantaardige My Vay-assortiment nu ook uit met vleesvervangers.
Aldi breidt zijn plantaardige My Vay-assortiment nu ook uit met vleesvervangers.
Aldi schroefde het aantal biologische producten terug van 83 in 2021 naar 38 in het afgelopen jaar. Fairtrade- en veganassortiment namen daarentegen wel toe. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde duurzaamheidsverslag over 2023.
Lidl breidt het assortiment vegan fors uit in het Verenigd Koninkrijk. De keten ziet de vraag naar plantaardige producten sterk groeien.
Barbecue-omzetten blijven stijgen. In de eerste zomer tijdens de coronacrisis (2020) werd barbecueën nog populairder dan dat het al was. Na een terugloop van de vleesomzet in de zomer van 2021 zijn burgers, spiesjes en worsten weer meer in trek. Steeds vaker liggen er plantaardige producten op de barbecue.
Supermarkten zetten alle zeilen bij om meer plantaardige producten te verkopen. Elke formule probeert consumenten op zijn eigen wijze te bewegen om vlees wat vaker te laten staan.
Op PLMA presenteerden fabrikanten hun nieuwste producten. En het is duidelijk: ze blijven geloof houden in vegan.
Door vleesvervangers tussen het vlees te leggen, ging de verkoop van vegetarische en veganproducten bij Lidl met ruim 7 procent omhoog. Toch kiest de supermarktketen ervoor om voorlopig de vleesvervangers weer terug in het eigen schap te leggen. Lidl wil de klanten op andere manieren stimuleren om vaker het vlees te laten staan.
Katja's nieuwe campagne speelt zich af op een dierenopvangboerderij. Een plek waar dieren - afkomstig uit een levensbedreigende of traumatische situatie - liefdevol worden opgevangen. Ook de dierenacteurs die je ziet in de video's zijn gered uit onder andere de bio-industrie.
Het is voor vleesbedrijven lastig zich te positioneren in een tijd waarin gesproken wordt over minder vleesconsumptie. Toch valt het heel erg mee met die dalende tendens. Zonder uitzondering spelen de concerns in op de eiwittransitie.
Hybride gehakt, is dat de manier om Nederlanders minder vlees te laten eten? Duurzaamheidsexpert Mark Soetman laat er zijn gedachten over gaan.
Het schap met vleesvervangers leek tot in de hemel te kunnen groeien. Start-ups profiteerden van het 'gratis geld'. Inmiddels is de groei eruit. Duurzaamheidsexpert Mark Soetman adviseert uithuilen en opnieuw beginnen.
Bert Baron volgt de stappen die supermarkten zetten op het gebied van duurzaamheid met interesse. Als vleesliefhebber moet ook hij echter nog een hobbel nemen.
Vegan oesterzwamreepjes. Distrifood-redacteur Sanne Veldhoven staarde naar het label met blauwe opdruk. De woorden 'vegan' en 'oesterzwamreepjes' waren haarscherp. Het stond er echt.
Het barbecue-assortiment bij Albert Heijn maakt plaats voor winterse producten en ook verdwijnen in veel winkels 'tijdelijk' de runder-kipproducten.
Het Zwitserse merk van vleesvervangers Planted betreedt de Nederlandse markt met brede distributie.
Vomar legt zes vleesvervangers van Redefine Meat in al zijn 96 winkels. De categorie trekt weer aan 'na een tijdje lang sputteren', zegt Rene van den Cruijsem, country director Benelux bij Redefine Meat, tegen Distrifood.
Wakker Dier haalt in een nieuwe radiocommercial uit naar Vomar omdat het bedrijf 'voorlopig veel vlees blijft aansmeren'.
Albert Heijn heeft in de eerste zes maanden van dit jaar 12 procent meer vleesaanbiedingen in de folder gehad. Bij Dirk daalde het aantal juist met 30 procent.
De populariteit van vleesvervangers in supermarkten neemt na een flinke dip toe, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Nielsen.