Erjen van Nierop
Senior onderzoeker bij EFMI Business School

Senior onderzoeker bij EFMI Business School
Iedere maand duikt EFMI in de wetenschappelijke literatuur. Erjen van Nierop keek naar de effecten van winkelvernieuwing op bestaande en nieuwe klanten.
Onderzoekers van EFMI Business School houden structureel wetenschappelijke publicaties bij voor Distrifood. Erjen van Nierop kijkt naar hoe belangrijk de ondernemer is voor het succes van de supermarkt.
Onderzoekers van EFMI Business School houden structureel wetenschappelijke publicaties bij voor Distrifood. Erjen van Nierop kijkt naar de volgorde van gezonde en ongezonde keuzes van klanten.
Iedere maand duikt EFMI in de wetenschappelijke literatuur. Erjen van Nierop beschrijft onderzoek naar een grotere slagingskans van nieuwe producten.
Onderzoekers van EFMI Business School houden structureel wetenschappelijke publicaties bij voor Distrifood Magazine. In deze editie kijkt Erjen van Nierop naar de rol van A-merken bij harddiscount.
Iedere maand duikt EFMI in de wetenschappelijke literatuur. Waarom schatten consumenten de stijgende prijzen hoger in? De conclusie is belangrijk, want niet feiten, maar prijsgevoel bepalen de supermarktkeuze.
Onderzoekers van EFMI Business School houden structureel wetenschappelijke publicaties bij voor Distrifood Magazine. In dit artikel kijkt Erjen van Nierop naar het covideffect.
Onderzoekers van EFMI Business School houden structureel wetenschappelijke publicaties bij voor Foodmagazine. In deze editie kijkt Erjen van Nierop naar het optimaliseren van prijspromoties.
Merken kunnen nieuwe producten het beste introduceren bij kleinere winkels. Ook doen ze er goed aan te investeren in loyaliteit, voor succes in de toekomst. Onderzoekers van EFMI Business School houden structureel wetenschappelijke publicaties bij voor Foodmagazine. Erjen van Nierop vond internationaal onderzoek met die conclusies.
Wil een supermarkt of fabrikant gezonde voeding stimuleren, moet die zo min mogelijk ingrediënten op de verpakking zetten. Onderzoekers van EFMI Business School houden structureel wetenschappelijke publicaties bij voor Foodmagazine. Erjen van Nierop vond een Frans onderzoek met die conclusies.