'Happy halal' merk Kadir lanceert nieuwe lijn houtovengebakken pizza's

'Happy halal' merk Kadir lanceert nieuwe lijn houtovengebakken pizza's
Kadir Ahmed met zijn halal worstenbroodje. Foto: Roland Geelen

Halal worstenbroodjes. Daarmee zette Kadir zich nog niet zolang geleden stevig neer in het halalschap. De introductie van zijn nieuwe pizzalijn geeft reden genoeg om nader kennis te maken met dit 'happy' halalmerk. Wat is het verhaal van Kadir, en hoeveel punten scoren zijn pizza's?

Aan de bruine korst is te zien dat de pizza's houtoven gebakken zijn. De ovens zijn daarvoor speciaal uit Italië geïmporteerd. De pizza’s hebben een hoog "meepakgevoel" door de vrolijke wikkel met de kenmerkende Kadir uitstraling. En achter het transparante folie liggen veel toppings op eters met een lekkere trek te wachten.

De pizza’s zijn er in een drietal smaken: Peperoni, met (uiteraard) peperoni van kip en rund en jalapenos, Hawaii met ananas, kalkoen en mozzarella en Shoarma met rode ui en shoarma van kip. De pizza’s hebben een toegankelijke smaak maar ook een eigen twist. Want, zegt Kadir: ‘Ik houd wel van een beetje pittig.'

De pizza’s zijn er in een drietal smaken: Peperoni, Hawaii en Shoarma.
De pizza’s zijn er in een drietal smaken: Peperoni, Hawaii en Shoarma.

Kadir wil er voor iedereen zijn

'Wat ik lekker vind', vertelt Kadir, 'dat vinden veel andere mensen óók lekker. Ik noem dat mijn buikgevoel. Daar vertrouw ik op, omdat ik eten wil maken waar iedereen gelukkig van wordt; mensen die uit overtuiging halal eten net zo goed als mensen die gewoon happy worden van een goede snack.'

Samen genieten van eten, dat is volgens Kadir dé manier om mensen bij elkaar te brengen. Hij wil daarom eten maken voor iedereen. 'Ik heb zelf ervaren hoe eten kan uitsluiten maar ook juist mensen kan verwelkomen', zegt hij. 'Daarom ben ik met mijn merk Kadir begonnen en daarom ontwikkel ik nu bijvoorbeeld vegan snacks.' Ook wat de recepten betreft zoekt Kadir het evenwicht tussen wat iedereen lekker vindt en wat toch een eigen karakter geeft.

Een nieuw gezicht in het halalschap

Worstenbroodjes, frikandel- en saucijzenbroodjes, bapao en nu dus pizza, wat Kadir interessant maakt voor supermarkten is dat hij populaire snacks toegankelijk maakt voor een nieuwe doelgroep. Supermarkten kunnen islamitische consumenten echt iets nieuws bieden. Daardoor betekent Kadir een aanvulling op het bestaande assortiment. Ook met de opvallend hippe uitstraling creëert Kadir onderscheid. Het voelt hierdoor niet als een specifiek halalmerk maar meer als een aantrekkelijk foodmerk voor iedereen.

Dit artikel is gesponsord door Kadir.

Lees meer over