Een verassend groot succes, de lancering TABASCO SRIRACHA

Een verassend groot succes, de lancering TABASCO SRIRACHA

Bij de lancering van een product komt ongelofelijk veel kijken. 'Zelfs met onze kennis en kunde blijft het een avontuur. Elk product is anders en heeft zijn eigen uitdagingen', zegt Shella Blancaflor, Sales Director bij Bickery Food Group. 'Mede door onze jarenlange samenwerking met Tabasco, en onze ervaringen binnen het unieke retaillandschap in Nederland, werd Bickery in de gelegenheid gesteld als een van de eersten in Europa Tabasco Sriracha te mogen lanceren.'

De recepten van Tabasco worden al jaren van generatie op generatie overgedragen binnen de familie McIlhenny. Door de jaren heen zijn er veel productvarianten toegevoegd aan de originele rode saus. Eind 2019 werd de jongste telg ontwikkeld: Tabasco Sriracha tafelsaus. Deze nieuwste saus met de smaak van de superieure rode Tabasco peper slaat wereldwijd aan bij consumenten. De van oorsprong Thaise saus maakt Tabasco Sriracha lekker pittig en is inmiddels niet meer weg te denken uit het schap.

Partners in Retail en Out of Home

Tabasco Sriracha is in Nederland verkrijgbaar bij grote retailers als Albert Heijn, Jumbo, Superunie leden, Picnic en Amazing Oriental en tevens bij alle horecagroothandels. Ook bij de grote retailers in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en België is de saus inmiddels geïntroduceerd. Met de introductie heeft de familie Mcllhenny opnieuw een product ontwikkeld op basis van de unieke Tabasco ingrediënten. Een ambitieuze stap, die past bij het marktleiderschap dat wereldwijd wordt nagestreefd.

Shella Blancaflor, Sales Director van Bickery Food Group en Martijn Peters, Global Director Sales & Marketing van Tabasco.

Nieuwe sauzen in 2022

In de loop van 2022 wordt het assortiment uitgebreid met twee nieuwe tafelsauzen: Tabasco Peri Peri, met Portugese invloeden en Tabasco Sweet & Spicy, een variant op de zoete chilisaus, maar dan rijker van smaak door de gezonde dosis beroemde vatgerijpte chilipepers.

‘De Hollandse keuken wordt steeds diverser nu we weten dat Tabasco Sriracha saus duidelijk aanslaat bij de Nederlandse consument’, aldus Martijn Peters - Global Director Sales & Marketing. ‘De Tabasco pepers zijn ‘rijp’ om het segment internationale tafelsauzen uit te breiden met twee nieuwe varianten.’

Dit artikel is gesponsord door Tabasco.