Fruitsappen van Healthy People vernieuwd met extra vitaminen

Healthy People is een prachtig merk maar voor de consument was niet duidelijk wat het onderscheidend vermogen is in het gekoelde schap. Hoog tijd om het merk een boost te geven met een vrolijk en toegankelijk verpakkingsdesign. Maar dat alleen is voor het merk niet genoeg: er zijn extra vitaminen met positieve eigenschappen toegevoegd aan de fruitdranken. Daarnaast wordt Healthy People in een duurzame verpakking afgevuld met duurzamer fruit. Dit alles voor een nóg positievere merkbeleving.
Delen:

Een jaar geleden is het merk Healthy People overgenomen, verder uitgebouwd en opnieuw op de kaart gezet met mooie activaties en innovaties. Een voorbeeld hiervan is de introductie van de nieuwe Healthy People Bloedsinaasappel. ‘Healthy People is een onwijs mooi merk met hele unieke en specifieke smaken. Het is weer hoog tijd om Healthy People top-of-mind te krijgen bij de consument en hier werken we dan ook met veel plezier en energie aan’, stelt marketing manager Jiska van Rhenen.

Wat vond de consument van het merk?

Allereerst was het belangrijk om van de consument te horen wat zij precies van Healthy People vonden. Wat maakt dit merk zo populair onder de huidige kopers en hoe kan het merk toegankelijker gemaakt worden, zodat de kopersgroep wordt uitgebreid? Uit kwalitatief onderzoek kwam naar voren dat de consument Healthy People een betrouwbaar merk vindt maar de exacte positionering was onduidelijk en de verpakking werd ervaren als saai en zelfs wat medicinaal.

Daarnaast werden de claims op de verpakking niet voldoende onderbouwd. ‘Werk aan de winkel dus, want wij waren ervan overtuigd dat het merk met enkele kleine ingrepen perfect zou kunnen inspelen op de behoefte van de consument naar functionele benefits van fruit en vitaminen in sappen,’ aldus van Rhenen.

Wat onderscheidt Healthy People van de rest?

Healthy People onderscheidt zich sinds 2006 met unieke fruitsoorten waar heerlijk doordrinkbare fruitdranken van worden gemaakt. De smaak is goed en hier hoeft dan ook niks aan veranderd te worden. Maar naast deze unieke smaken kan Healthy People meer betekenen voor de consument. In deze tijd is de consument zich steeds meer bewust van de toegevoegde waarde van voeding. Zo hebben vitaminen en mineralen een positieve werking ter ondersteuning van de fysieke en mentale gezondheid. Dit past dan ook goed bij de ‘positieve’ herpositionering van Healthy People.

‘We hebben extra vitaminen met functionele eigenschappen aan onze fruitdranken toegevoegd met een positieve werking. Neem bijvoorbeeld Reloading Blauwe Bosbes Framboos. Deze fruitdrank is goed voor concentratie en extra energie door de toevoeging van vitamine B5, B6, B8 en C. De combinatie van de unieke fruitsmaak en nét dat beetje extra maakt dat je met een positief gevoel van onze producten kan genieten en alles uit je dag kan halen’, legt van Rhenen uit.

We hebben extra vitaminen met functionele eigenschappen aan onze fruitdranken toegevoegd met een positieve werking.

Een vrolijk en positief jasje

Bij deze positieve fruitdranken hoort ook een passende verpakking. Het hele assortiment is in een nieuw vrolijk jasje gestoken dat heel goed past bij de herpositionering. De functionele eigenschappen, unieke smaken en het positieve Healthy People-gevoel hebben daarbij een belangrijke en duidelijke rol gekregen. Uit verpakkingsonderzoek bleek dan ook dat de nieuwe verpakkingen significant beter passen bij het merk dan de huidige verpakkingen en ook de koopintentie is significant verhoogd.

Transparantie over duurzaamheid

‘Naast positiviteit vinden we duurzaamheid ook erg belangrijk bij Healthy People’, stelt van Rhenen verder. Behalve een nieuw verpakkingsdesign is er ook gekozen voor duurzamer verpakkingsmateriaal. De kartonverpakkingen van alle Healthy People fruitdranken bestaan vanaf nu grotendeels uit plant-based materiaal.

‘Verder zijn de verpakkingen FSC-gecertificeerd en geheel recyclebaar. Ook het fruit zijn we aan het verduurzamen. Op dit moment is meer dan de helft van het gebruikte fruit duurzaam geteeld en het streven is om met een aantal jaren 100% duurzaam te kunnen zijn’, laat Jiska van Rhenen weten.

Het eindresultaat van de herpositionering

Healthy People is heel trots op het eindresultaat. Het nieuwe design en materiaalgebruik passen perfect bij de herpositionering van het merk en bij de producten. De toevoeging van de functionaliteiten zorgen ervoor dat je als consument in één oogopslag ziet welke positieve werking de fruitdranken jou geven.

Van Rhenen: ‘We vinden het belangrijk dat een product goed is voor ons en voor de wereld. De nieuwe, duurzame verpakkingen en de verduurzaming van het fruit, zijn mooie stappen richting het behalen van onze duurzaamheidsdoelstellingen. Zo draagt Healthy People ook nog bij aan een ‘healthy planet’ en kan er als consument nog extra van genieten.’ Vanaf week 18 zijn de vernieuwingen zichtbaar in het supermarktschap.

Dit artikel is gesponsord door Healthy People.