Dry Misting zorgt voor versgevoel: 'Klanten waren direct nieuwsgierig'

Dry Misting zorgt voor versgevoel: 'Klanten waren direct nieuwsgierig'
Plus-ondernemer Sabine Zondag met het Dry Misting systeem.

De Dry Misting technologie van Contronics is populair onder ondernemers. Jumbo-ondernemer Rob Geurts en Plus-ondernemer Sabine Zondag willen niet meer zonder.

Verse producten verliezen in de supermarkt over het algemeen snel aan kwaliteit doordat de luchtvochtigheid vaak laag is. Met de Dry Misting technologie staan verse producten geen vocht meer af. Reden voor Plus – ondernemer Sabine Zondag om ook te investeren in Dry Misting. ‘Het systeem is om meerdere redenen een waardevolle toevoeging voor onze groente- en fruitafdeling.'

We verbeteren de kwaliteit van de producten en het draagt bij aan de versbeleving.”

'Enerzijds verbeteren we de kwaliteit van de producten en anderzijds draagt het bij aan de versbeleving en dus de perceptie. Klanten waren direct nieuwsgierig en benieuwd naar het verhaal achter de mist. We hebben veel positieve reacties ontvangen. Bovendien krijg je een behoorlijke subsidie op de investering, vanuit het oogpunt van duurzaamheid’, legt Zondag uit.

Nog verser

Met het Dry Misting systeem is Sabine Zondag haar lokale concurrenten een stapje voor vindt ze. ‘Onze klanten ervaren nog meer versheid op de afdeling en je ziet ook daadwerkelijk dat de producten beter op kleur blijven en langer houdbaar zijn. Het heeft ons zeker geholpen en de derving geminimaliseerd. Bovendien bespaart het ons ook uren uit. De producten die onder de mist liggen zijn 5 graden kouder en hoeven daarom niet ‘s nachts gekoeld in de cel opgeslagen te worden.’

Rob Geurts van Jumbo Phicoop Sevenum.

Klanttevredenheid

Ook Rob Geurts is blij met Dry Misting, dat hij in 2019 op de winkelvloer heeft geïnstalleerd. ‘Ik wilde de kwaliteit van de groente-afdeling borgen en het is heel goed voor de versbeleving van de klant. Eerder had ik het systeem in het buitenland al eens gezien.’ Het klanttevredenheidsonderzoek van Jumbo in dat jaar wees volgens Geurts uit dat de AGF-afdeling in zijn winkel een sprong maakte van 59 procent naar 70 procent.

Wat het in omzet en marge heeft gedaan is voor de beide ondernemers moeilijk in te schatten. ‘Als je wilt vooroplopen in de markt, de versuitstraling van je groente- en fruitafdeling belangrijk vindt en je iets wilt doen aan voedselverspilling, dan is investeren in Dry Misting een verstandige keuze’, besluit Sabine Zondag.

Dit artikel is gesponsord door Contronics

Lees meer over