Dry Misting zorgt voor versgevoel: 'Klanten waren direct nieuwsgierig'

Dry Misting zorgt voor versgevoel: 'Klanten waren direct nieuwsgierig'
Plus-ondernemer Sabine Zondag met het Dry Misting systeem.

De Dry Misting technologie van Contronics is populair onder ondernemers. Jumbo-ondernemer Rob Geurts en Plus-ondernemer Sabine Zondag willen niet meer zonder.

Verse producten verliezen in de supermarkt over het algemeen snel aan kwaliteit doordat de luchtvochtigheid vaak laag is. Met de Dry Misting technologie staan verse producten geen vocht meer af. Reden voor Plus – ondernemer Sabine Zondag om ook te investeren in Dry Misting. ‘Het systeem is om meerdere redenen een waardevolle toevoeging voor onze groente- en fruitafdeling.'

We verbeteren de kwaliteit van de producten en het draagt bij aan de versbeleving.”

'Enerzijds verbeteren we de kwaliteit van de producten en anderzijds draagt het bij aan de versbeleving en dus de perceptie. Klanten waren direct nieuwsgierig en benieuwd naar het verhaal achter de mist. We hebben veel positieve reacties ontvangen. Bovendien krijg je een behoorlijke subsidie op de investering, vanuit het oogpunt van duurzaamheid’, legt Zondag uit.

Nog verser

Met het Dry Misting systeem is Sabine Zondag haar lokale concurrenten een stapje voor vindt ze. ‘Onze klanten ervaren nog meer versheid op de afdeling en je ziet ook daadwerkelijk dat de producten beter op kleur blijven en langer houdbaar zijn. Het heeft ons zeker geholpen en de derving geminimaliseerd. Bovendien bespaart het ons ook uren uit. De producten die onder de mist liggen zijn 5 graden kouder en hoeven daarom niet ‘s nachts gekoeld in de cel opgeslagen te worden.’

Rob Geurts van Jumbo Phicoop Sevenum.

Klanttevredenheid

Ook Rob Geurts is blij met Dry Misting, dat hij in 2019 op de winkelvloer heeft geïnstalleerd. ‘Ik wilde de kwaliteit van de groente-afdeling borgen en het is heel goed voor de versbeleving van de klant. Eerder had ik het systeem in het buitenland al eens gezien.’ Het klanttevredenheidsonderzoek van Jumbo in dat jaar wees volgens Geurts uit dat de AGF-afdeling in zijn winkel een sprong maakte van 59 procent naar 70 procent.

Wat het in omzet en marge heeft gedaan is voor de beide ondernemers moeilijk in te schatten. ‘Als je wilt vooroplopen in de markt, de versuitstraling van je groente- en fruitafdeling belangrijk vindt en je iets wilt doen aan voedselverspilling, dan is investeren in Dry Misting een verstandige keuze’, besluit Sabine Zondag.

Dit artikel is gesponsord door Contronics

Selina Klompmaker (links) en Bianca Mergen (rechts) zijn directeur bij Eurojob.

Eurojob is de nachtelijke bondgenoot van supermarkten

In een tijd waarin supermarkten worstelen met personeelstekorten en een veranderende arbeidsmarkt, biedt recruitmentbureau Eurojob een verfrissende oplossing. Met hun innovatieve all-inclusive service transformeren zij de nachtelijke uitdagingen van supermarkten in een goed geoliede machine.

Dit zijn de top 5 risico's voor supermarktondernemers

Dit zijn de top 5 risico's voor supermarktondernemers

Een kapotte koeling, plofkraken en cybercriminaliteit. Supermarktondernemers lopen risico's met hun zaak. Omdat de branche vaak maar kleine marges heeft op producten, is het des te vervelender als er iets gebeurt. Relatiemanagers Jaap Scholte en Gerard van der Zaag van ABN AMRO verzekeringen vertellen over de vijf grootste risico's voor jou als supermarktondernemer.

Frisse wind in voedselketen met flexibele koel- en vriesoplossingen

Frisse wind in voedselketen met flexibele koel- en vriesoplossingen

KSZ Transport wordt een betrouwbare partner in de logistiek voor supermarkten zoals Jumbo en Sligro. 'We bieden flexibele koel- en vriesoplossingen,' aldus directeur Onur Arslan. 'Efficiëntie en klantgerichtheid staan voorop bij ons.'

Makkelijk en tijdig overstappen naar elektrische bedrijfswagens

Makkelijk en tijdig overstappen naar elektrische bedrijfswagens

Als ondernemer in wordt een duurzame transportoplossing steeds belangrijker. Zeker met de strengere milieu-eisen die volgend jaar van kracht worden. Dat maakt het van groot belang om vaart te zetten achter het vergroenen van de bedrijfswagens, stelt Ralf van Meer van het nieuwe bedrijfswagenmerk Maxus, onderdeel van de Van Mossel Automotive Group.