Chiquita plaatst VR-booths bij AH XL

Chiquita plaatst VR-booths bij AH XL
Screenshot: Distrifood

AMSTERDAM - Bananenmerk Chiquita plaatst komende maand virtual reality-booths bij 36 AH XL-supermarkten. De actie maakt deel uit van een bredere campagne om het duurzaamheidsbeleid onder aandacht van consumenten te plaatsen.

In de week van 20 augustus staan de booths in de vestigingen van AH XL, zo schrijft Adformatie. Klanten kunnen met behulp van een professionele VR-bril de reis volgen die banenen afleggen van de plantages in Zuid-Amerika tot de supermarkt en de keukentafel. Daarnaast heeft Chiquita nieuwe stickers laten ontwikkelen die kopers van de bananen met hun smartphone kunnen scannen om zo een aantal video's te bekijken over onder meer het oogsten van bananen en activiteiten van Chiquita op het gebied van onderwijs, milieu, mensen en kwaliteit.

Tweehonderd miljoen Chiquita-stickers

In totaal heeft Chiquita tweehonderd miljoen stickers laten maken. Chiquita is naar eigen zeggen het eerste merk dat de Shazam-technologie gebruikt binnen de categorie versproducten. De hele actie loopt tot het einde van de maand augustus.

Lees ook: Coop volledig over op fairtrade bananen

Joep Meijsen

Joep Meijsen

Portal manager

Joep Meijsen is als portal manager verantwoordelijk voor Distrifood.nl. Als verslaggever maakt hij interviews, reportages en nieuwsberichten en schrijft hij commentaren en analyses.