Bekijk alle artikelen

Het Jumbo's brood. Foto: Distrifood

Jumbo's-merk steeds prominenter in winkels

Met de introductie van Jumbo's brood en onlangs ook de Smaakmakers groeit het aanbod van het nieuwe eigen merk van Jumbo gestaag. Daarmee is het nieuwe assortiment nu uitgebreid naar honderden sku's.

De plantaardige variant van Chocomel is gebaseerd op cashewnoot en erwt.

Chocomel Plant-Based: 'Smaak is het allerbelangrijkst'

Chocomel is de enige èchte. Een nieuwe plantaardige variant ligt dan ook direct onder een vergrootglas: lukt het de marktleider om met een topproduct te komen? Een goed product en een grootse activatie zorgden samen voor een blijvend succes. Een stayer.

Foto: Aldi

Aldi lanceert onder huismerk My Vay range vleesvervangers

Aldi breidt zijn plantaardige My Vay-assortiment nu ook uit met vleesvervangers.

Judith Hoogendoorn, marketing directeur en Maarten Wismans, head of trademarketing & category management bij Flora Food Group.

Steun borstkankeronderzoek: 'Jij smeert, Becel doneert'

In oktober kleurt Nederland roze, een maand waarin wereldwijd aandacht wordt gevraagd voor borstkanker. Dit jaar lanceert Flora Food Group Nederland, de producent van Becel, een Limited Edition roze verpakking om bewustzijn te creëren rondom borstkanker en het belang van zelfonderzoek. Deze speciale editie is een samenwerking met Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor onderzoek en preventie van borstkanker.

Foto: Odin

Meevallende agf-oogsten opsteker voor supermarkten

Goed nieuws voor supermarkten: de oogsten van groente en fruit vallen na het natte voorjaar nog mee.

Kinderen op traptrekkers rijden het terrein van Lidl in Huizen op. Foto: Henk van der Giesen

Zo wil Lidl van 4 naar 8 procent biologisch agf

Het biologisch aandeel agf bij Lidl moet van 4 naar 8 procent. Die omzetverdubbeling stelt de keten zichzelf ten doel voor 2026. Dat wil Lidl bereiken door klanten te overtuigen dat biologisch niet veel duurder hoeft te zijn en door het bio-aanbod beter te presenteren.

Foto: Lidl

Lidl tekent voor snelle verdubbeling omzet bio groente en fruit

Lidl ondertekent een overeenkomst met de biologische groente- en fruittelers met als doel een snelle verdubbeling van de omzet van biologische groente en fruit.

Foto: ANP

'Aldi en Lidl verkopen enkel vlees van varkens met gecoupeerde staart'

Aldi en Lidl verkopen uitsluitend varkensvlees van varkens zonder staart. Dat stelt Varkens in Nood, die zich baseert op metingen van augustus dit jaar. Bij Ekoplaza en Odin behouden alle varkens hun staart.

Foto: Bert Jansen

NVWA: 'Vleesindustrie te veel gericht op efficiëntie'

De NVWA wil strengere regels voor dierenwelzijn in de vleesindustrie. Dit moet leiden tot verbetering van dierenwelzijn in de keten.

Foto: Jumbo

Jumbo roept geitenkaas terug, mogelijk listeria

Jumbo roept per direct Jumbo Geitenkaas Rasp met alle houdbaarheidsdata terug. In het product is mogelijk listeria aanwezig.

Nettorama (boven) en Lidl (onder) zijn de winnaars van het Versrapport 2024. Foto's: Distrifood

Versrapport 2024: Lidl en Nettorama zijn de kampioenen

Lidl heeft bij de landelijke formules het beste imago in vers. Nettorama heeft dit bij de regionale ketens. 

Plantaardige dranken in een Lidl-supermarkt, ter illustratie. Foto: Shutterstock

Wakker Dier prijst melkbeleid Aldi en Lidl, kritisch op Deka en Plus

Aldi en Lidl stimuleren hun klanten met hun prijsbeleid om voor plantaardige melk te kiezen in plaats van koemelk. Dat meldt Wakker Dier na onderzoek. De actiegroep stelt dat DekaMarkt, Dirk, Hoogvliet en Plus nog veel te winnen hebben.

Jacqueline Roerink van Zuivelhoeve en René van der Zel van XXL Nutrition. Foto: Bert Jansen

XXL en Zuivelhoeve stappen in high protein-zuivel

Twee op het oog compleet verschillende bedrijven slaan de handen ineen om een aanval te doen op de zuivelreuzen in het proteïnerijke schap. XXL Nutrition en Zuivelhoeve lanceren vandaag een proteïnerijke yoghurt en pudding.

Beeld: Kalver-Liefde.nl

Jumbo volgt AH en Plus met verkoop melk Kalverliefde

Jumbo heeft vanaf vandaag melk van start-up Kalverliefde opgenomen in het assortiment.

Foto: Dirk

Dirk lanceert vlees met plantaardige toevoeging

Dirk van den Broek introduceert twee producten binnen het vleesschap die deels bestaan uit plantaardige eiwitten.

Foto: Fred Libochant

Dirk goedkoopste in agf: AH, Jumbo, Plus duurder dan gemiddeld

Dirk van den Broek is de goedkoopste supermarkt met aardappelen, groenten en fruit, concludeert de Consumentenbond. Bij Albert Heijn, Jumbo en Plus kost agf meer dan gemiddeld, terwijl Spar het duurst is.

Foto: Jumbo

Jumbo formuleert nieuwe doelen biologische agf

Jumbo heeft plannen gemaakt om de komende jaren de verkoop van biologische agf te verhogen.

Runder-kipgehakt verdwijnt uit veel Albert Heijn-winkels. Foto: Distrifood

Albert Heijn neemt vleesschap op de schop

Het barbecue-assortiment bij Albert Heijn maakt plaats voor winterse producten en ook verdwijnen in veel winkels 'tijdelijk' de runder-kipproducten.