Aldi breidt versassortiment uit, meer introducties in aantocht
Aldi sleutelt aan het assortiment chilled convenience en introduceert diverse nieuwe verspakketten.
Aldi sleutelt aan het assortiment chilled convenience en introduceert diverse nieuwe verspakketten.
Aldi verkoopt nu ook rundergehakt dat is aangemaakt met 40 procent plantaardige ingrediënten.
Melkunie Breaker Zero Yoghurt van Arla is volgens de Wheel of Retail-jury de beste productintroductie van 2024 in de categorie Zuivel/Zuiveldranken.
Aldi sleutelt aan het assortiment chilled convenience en introduceert diverse nieuwe verspakketten.
Supermarkten zetten volop in op vers en gemak. Maar welke resultaten levert dat op en op welke veranderende consumentenvoorkeuren moeten zij inzetten? Distrifood zet met behulp van cijfers van Circana en YouGov 15 cruciale trends in vers en gemak op een rijtje.
Aldi verkoopt nu ook rundergehakt dat is aangemaakt met 40 procent plantaardige ingrediënten.
De Wheel of Retail voor Zoetwaren & snacks - Suikergoed gaat naar Autodrop, voor de nieuwe Hemelszachte Vegan Cadillacs. Zeer populair bij de groeiende groep bewuste consumenten.
Spar introduceert het nieuwe huismerk Bakkershart. De formule begint met houdbare broodproducten, zoals rozijnenbollen en lang lekker brood.
Rundvlees wordt dit jaar flink duurder, verwacht marktbureau DCA Market. Er zijn wereldwijd te weinig runderen om aan de vraag te voldoen.
Onderzoeksbureaus Circana en YouGov organiseren op dinsdag 8 april een nieuwe editie van hun jaarlijkse Versseminar. Gasten zijn onder meer sprekers van Picnic, Goedhart en Fruityline.
Albert Heijn start vanaf volgende week met de verkoop van een herbruikbaar broodzakje. Ook sleutelt de marktleider aan de receptuur van diverse broden.
Ekoplaza introduceert komende maand een nieuw worstenbroodje in zijn winkels.
Albert Heijn schudt het zuivelschap op. De keten lanceert ongeveer 100 nieuwe producten, waaronder plantaardige 'gurts' en zuivelproducten voor een gezonde darmflora.
Lidl introduceert een verbeterd assortiment vleesvervangers. De Duitse discounter heeft flink gesleuteld aan de smaak, structuur, voedingswaarden en verpakkingen. Ook zijn er zes nieuwe producten.
Volgens ceo Robert van Ballegooijen (59) van Van Loon Group is het vrijwel onmogelijk voor supermarkten om de doelen van de eiwittransitie te behalen in 2030. Bovendien brengt het inzetten van vleesvervangers of het stoppen met vleesreclames, zoals Jumbo deed, deze transitie niet dichterbij, stelt Van Ballegooijen in gesprek met Distrifood. Meer tijd en andere oplossingen zijn nodig.
Jumbo heeft maandag een primeur bij 300 winkels en online met plantaardige yoghurtproducten gemaakt van in Nederland geteelde sojabonen. Afkomstig van een bedrijf dat zich als eerste plantaardige zuivelboerderij van Nederland profileert, maar gelanceerd onder het eigen merk van Jumbo. 'Dat helpt om het bereikbaar te maken voor een breed publiek.'
Aldi scoort het beste in de volkorenbollentesten die in de Consumentengids van de Consumentenbond zijn verschenen. Lidl en Ekoplaza bungelen onderaan.
Lidl maakt werk van het verhogen van de verkopen van volkorenproducten. In 2030 moet een kwart van de graanproducten volkoren zijn. Nu is dat aandeel 20 procent.
Albert Heijn roept andijvie terug met een te hoog gehalte van de pesticide tau-fluvalinaat. 'Overmatige consumptie kan leiden tot milde klachten, zoals hoofdpijn en misselijkheid', waarschuwt de marktleider.
Wakker Dier roept gemeenten op te stoppen met vleesreclames op straat. De dierenwelzijnsorganisatie laat Distrifood weten dat het gaat om reclames van supermarkten, maar ook van bijvoorbeeld fastfoodketens.
Met de introductie van Jumbo's brood en onlangs ook de Smaakmakers groeit het aanbod van het nieuwe eigen merk van Jumbo gestaag. Daarmee is het nieuwe assortiment nu uitgebreid naar honderden sku's.