Plus rolt vernieuwing schapkaartjes groots uit: meer kleur
Plus vernieuwt in de komende twee jaar de elektronische schapkaartjes (esl's) in 265 supermarkten.

Plus vernieuwt in de komende twee jaar de elektronische schapkaartjes (esl's) in 265 supermarkten.

Dirk en Lidl winnen het Kerstrapport 2025 bij de landelijke ketens. Plus is de nieuwe nummer 3. Maar hoe doen de andere formules het? En hoe scoren de ketens per aspect? Distrifood duikt diep in de resultaten van het toonaangevende onderzoek.

Dirk is voor de vijfde keer op rij de nummer 1 bij de landelijke ketens in de Kerst- en Zomerrapporten van YouGov. De formule moet de eerste plaats echter delen met Lidl, dat daarmee na twee jaar terugkeert aan de kop.

Michiel Hofman neemt het stokje over van Rik Assen als Plus-ondernemer in Dalen.

Lidl, Albert Heijn, Jumbo en Plus behalen een onvoldoende in de American Pancake-test van televisieprogramma Kassa. Toch belandt geen van deze supermarktketens op de laatste plaats.

Plus heeft een deal gesloten met JDE Peet's, het moederbedrijf van Douwe Egberts. De verkoopprijs voor een pondspak Aroma rood is nu gelijk aan de prijzen bij Albert Heijn en Jumbo.

Sander Lammertsma, ruim 25 jaar bedrijfsadviseur agf en vers bij Plus, stapt over naar Nettorama.

De kerstcommercial van Plus speelt zich dit jaar af op een fictief dorpsplein. In het spotje is een bescheiden rol weggelegd voor ondernemer Dick van den Hoven.

Jelle Holthuijsen heeft het roer overgenomen van ondernemerskoppel Frits en Jeanette Budding als eigenaar van de Plus in de Vinexwijk Zuidbroek in Apeldoorn.

Plus heeft een SAP-systeem getest in verschillende winkels en is nu in voorbereiding van een grote uitrol naar meer vestigingen.

Jumbo en Plus hebben in november meer klanten over de vloer gehad dan in dezelfde maand een jaar eerder.

Nico de Witt moet er zelf ook nog even aan wennen dat hij nu ondernemer is bij Jumbo in plaats van Plus. Als hij over Plus praat, heeft hij nog steeds de neiging om in de wij-vorm te spreken. Maar hij is inmiddels toch echt een Jumbo-man en een trotse ook, blijkt als hij Distrifood door zijn verbouwde winkel rondleidt.

Van Onze Grond, de streekproductencoöperatie die in 2021 het levenslicht zag, groeit snel: het aantal deelnemende supermarkten verdubbelde in enkele jaren tijd. Tegelijkertijd professionaliseerde de organisatie om die groei bij te benen. Maar waar stopt het? Welke ambities koesteren de Van Onze Grond-leden voor de komende jaren?

Lidl neemt in de Superlijst Groen verder afstand van Albert Heijn. Ook wordt uit de duurzame lijst duidelijk dat de uitstoot van broeikasgassen door supermarktketens niet is afgenomen.

Plus toont in het Limburgse Eijsden de doorontwikkeling van het Briljant-concept. Commercieel-directeur Henk van Harn legt aan Distrifood uit dat de formule op acht gebieden een grote stap vooruit zet. 'Plus staat voor lokaal het verschil maken. Een stapje extra doen voor de klant. Dat moet de klant voelen in de winkel.'

Royal A-ware neemt de plek in van Plus als gebruiker van het distributiecentrum in Deventer. Het voedingsmiddelenbedrijf neemt het hele gebouw per 1 januari 2026 in gebruik.

Ondernemer Tom van Schaick is per 1 februari eigenaar van de Plus in Bilthoven.

Supermarktketen Plus heeft in het Limburgse Eijsden de eerste pilotwinkel geopend waarin een doorontwikkeling van de Briljant-formule te zien is.