Alles over Wheel 2021

Foto: Archief Distrifood

Wheel of Retail 2022: Dit zijn de genomineerden en zo gaat de uitreiking van de prijzen

ZEIST - Distrifood maakt vanaf 12 april de winnaars van de Wheels of Retail bekend. Nu de coronabeperkingen achter ons liggen, rijdt dit jaar de feestbus weer door het land om de winnaars persoonlijk op te zoeken. Lees in dit artikel wie er genomineerd zijn en op welk moment komende week de winnaars worden bezocht.

Riëtte Swart en Philip Pennings horen van de Distrifood-hoofdredacteur dat Garden Gourmet Sensational Burgers wint in de nieuwe categorie Vleesvervangers. Foto: Michel Zoeter/bewerking: Colorscan

Vegan burger die lijkt op vlees verovert de barbecue

Garden Gourmet Sensational Burger is de grote winnaar in de nieuwe categorie vleesvervangers. De burger maakt onderdeel uit van de Garden Gourmet Sensational-lijn, die zich onderscheidt door de uitstraling en het bakgedrag dat overeenkomt met rauw vlees. Daarmee creëer je de smaakbeleving van vlees, volgens Nestlé dé manier om de sceptische vleeseter de vleesvervangers te laten ontdekken.

Herbert Wesselink krijgt de felicitaties van Distrifood-hoofdredacteur Peter Garstenveld voor de overwinning met Heks’nkaas tube. Foto: Michel Zoeter/bewerking: Colorscan

Grote prijs voor zevende verpakking Heks'nkaas

Je hebt Heks'nkaas, de enorm populaire dip met legio toepassingen, en die introduceer je in een tube. Simpel idee, maar wel weer zó'n fijne toevoeging dat het goed is voor de Wheel of Retail in de categorie Kaas.

Mark Hanemaaijer, Anne Schreuders en Mariëtte Versluis zijn blij met de overwinning van Magnum Ruby. Foto: Michel Zoeter/bewerking: Colorscan

Nieuwe chocolade wordt succes in nieuwe ijscombinatie

Net als vorig jaar is Unilever winnaar in de categorie IJs, nu met de Magnum Ruby Collection. De combinatie van de intrigerende rozekleurende ruby-chocolade met het romige ijs is een enorm succes bij de consument, ondanks de lockdown. Of dankzij: consumenten zijn meer Magnum gaan eten.

Ingeborg Blaauw hoort dat Aviko SuperCrunch Airfryer Dunne Friet een Wheel of Retail wint. Foto: Michel Zoeter/bewerking:Colorscan

Grote bijdrage voor airfryer en categorie Vriesvers

De Wheel of Retail voor Diepvries Maaltijden gaat naar Aviko, voor de SuperCrunch Airfryer Dunne Friet. Aviko is de voorloper in producten voor de airfryer, en de prijs voelt ook als een beloning voor de inzet in de afgelopen jaren om het airfryer-segment groot te maken in de supermarkt.

Peter van Vliegen viert de overwinning van Oreo Crunchies. Foto: Michel Zoeter/bewerking: Colorscan

De Wheel voor munching als nieuw koeksegment

In de categorie Koek is Oreo al jaren een toverwoord: alles met Oreo wordt een succes, lijkt het. Dat geldt in elk geval ook voor Oreo Crunchies, een bitesize koekje waarmee Mondelēz International het segment 'munching' in de koekcategorie opstart en tevens de Wheel of Retail binnensleept.

Tim Spierenburg, Martijn Slebus en Sonja Rozenboom zijn blij met de overwinning. 											                      Foto: Michel Zoeter/bewerking: Colorscan

Met Royal Club spannende smaken naar de massa brengen

De Wheel in de categorie Frisdranken gaat dit jaar naar Vrumona voor Royal Club Ginger Beer. Licht suikerhoudend nog, maar de 0% suiker-variant komt eraan. Royal Club groeide afgelopen jaar met 25 procent, met name vanuit het suikervrije aanbod én door deze nieuwe introductie.

Tynke Halbertsma is blij met de overwinning van Koopmans Vruchtenslof. Foto: Michel Zoeter/bewerking: Colorscan

Koopmans Vruchtenslof wint met variatie en gemak

De Wheel voor Bakproducten gaat naar Dr. Oetker voor de Koopmans Vruchtenslof met banketbakkersroom. Gemak en variatie voor de thuisbakker, met een resultaat dat boven de kant-en-klaarproducten uitsteekt.

Thijs van den Bert en Hanneke Spruyt horen dat Dreft Platinum Plus de categorie-Wheel heeft gewonnen. Foto: Michel Zoeter/bewerking: Colorscan

De consument wil nog betere reinigers

De Wheel of Retail voor Homecare gaat opnieuw naar Procter & Gamble. Het succesvolle Platinum Plus richt zich op bescherming tegen dofheid en op korte wasprogramma's, en maakt voorspoelen overbodig. Passend bij de Nederlandse consument.

Chiel den Otter hoort dat Mora Vegetarisch categoriewinnaar is. Foto: Michel Zoeter/bewerking: Colorscan

Van Geloven scoort weer, met Mora Vegetarisch

Net als in 2019 en 2020 gaat ook dit jaar de Wheel of Retail voor Diepvries - Snacks naar Van Geloven. De Mora vegetarische mini mix - uit de samenwerking met De Vegetarische Slager - is de snackhit van de afgelopen maanden. En de ambitie is om in vegetarisch de komende jaren nog veel verder te groeien.