Alles over True Price

Penny. Foto: Distrifood

Penny ziet verkopen kelderen na test met True Price

BERLIJN - De verkopen van acht van de negen producten die de Duitse discounter Penny een week lang verkocht voor de eerlijke prijzen kelderden.

Penny. Foto: Distrifood

Discounter Penny voert true price in: artikelen euro's duurder

KEULEN - Penny verhoogt de prijzen van negen producten fors in het kader van een true-price-experiment. De keten berekent expliciet de milieuschade door in worst, yoghurt en kaas.

Foto: AH

15 procent koffieklanten Albert Heijn betaalt hogere true price

ZAANDAM - 15 procent van de klanten is bereid een hogere prijs te betalen voor koffie om de milieu- en sociale kosten te dekken. Dat blijkt uit de true price-test van Albert Heijn. Het supermarktconcern wil nu voor meer productcategorieën uitrekenen wat deze werkelijke prijs is.

Foto: AH

'Supers en fabrikanten formuleren claims duurzaamheid te positief'

ALKMAAR - Supermarkten en fabrikanten bieden te veel keuzes aan producten en zijn vaak te positief in hun claims over duurzaamheid. Dat maakt het voor klanten lastig om een geïnformeerde duurzame keuze te maken.

Foto: AH

Met True Price legt Albert Heijn het dilemma bij de klant neer

Albert Heijn geeft klanten op drie locaties de keuze om de reguliere prijs te betalen voor een kop koffie óf om een hogere prijs te betalen waarin ook de sociale en milieukosten zijn verwerkt. Wie is bereid die meerprijs te betalen? Of is er een ander doel?

Foto: Albert Heijn

AH start test met true price op koffie bij drie To Go's

ZAANDAM - Albert Heijn gaat voor het eerst de echte sociale en milieukosten van assortiment inzichtelijk maken.