True Price

Discounter Penny voert true price in: artikelen euro's duurder
KEULEN - Penny verhoogt de prijzen van negen producten fors in het kader van een true-price-experiment. De keten berekent expliciet de milieuschade...

15 procent koffieklanten Albert Heijn betaalt hogere true price
ZAANDAM - 15 procent van de klanten is bereid een hogere prijs te betalen voor koffie om de milieu- en sociale kosten te dekken. Dat blijkt uit de...

'Supers en fabrikanten formuleren claims duurzaamheid te positief'
ALKMAAR - Supermarkten en fabrikanten bieden te veel keuzes aan producten en zijn vaak te positief in hun claims over duurzaamheid. Dat maakt het...

Met True Price legt Albert Heijn het dilemma bij de klant neer
Albert Heijn geeft klanten op drie locaties de keuze om de reguliere prijs te betalen voor een kop koffie óf om een hogere prijs te betalen waarin...

AH start test met true price op koffie bij drie To Go's
ZAANDAM - Albert Heijn gaat voor het eerst de echte sociale en milieukosten van assortiment inzichtelijk maken.