Grow Recruitment
Penny ziet verkopen kelderen na test met True Price
BERLIJN - De verkopen van acht van de negen producten die de Duitse discounter Penny een week lang verkocht voor de eerlijke prijzen kelderden.
BERLIJN - De verkopen van acht van de negen producten die de Duitse discounter Penny een week lang verkocht voor de eerlijke prijzen kelderden.
KEULEN - Penny verhoogt de prijzen van negen producten fors in het kader van een true-price-experiment. De keten berekent expliciet de milieuschade door in worst, yoghurt en kaas.
ZAANDAM - 15 procent van de klanten is bereid een hogere prijs te betalen voor koffie om de milieu- en sociale kosten te dekken. Dat blijkt uit de true price-test van Albert Heijn. Het supermarktconcern wil nu voor meer productcategorieën uitrekenen wat deze werkelijke prijs is.
ALKMAAR - Supermarkten en fabrikanten bieden te veel keuzes aan producten en zijn vaak te positief in hun claims over duurzaamheid. Dat maakt het voor klanten lastig om een geïnformeerde duurzame keuze te maken.
Albert Heijn geeft klanten op drie locaties de keuze om de reguliere prijs te betalen voor een kop koffie óf om een hogere prijs te betalen waarin ook de sociale en milieukosten zijn verwerkt. Wie is bereid die meerprijs te betalen? Of is er een ander doel?
ZAANDAM - Albert Heijn gaat voor het eerst de echte sociale en milieukosten van assortiment inzichtelijk maken.