FreshRecruitment
Doorbraak RFID bij Metro in Frankrijk
NANTERRE - De Franse dochter van de Duitse retailreus Metro Gruppe zal als eerste handelsconcern in Frankrijk het gebruik van RFID landelijk ...
NANTERRE - De Franse dochter van de Duitse retailreus Metro Gruppe zal als eerste handelsconcern in Frankrijk het gebruik van RFID landelijk ...
BENTONVILLE - De Amerikaanse detailhandelsreus Wal-Mart is begonnen met het aanbrengen van RFID-chips in herenkleding.
DÜSSELDORF - IT-technologie heeft steeds meer invloed op winkelsucces. Het beveiligen van producten of het afrekenen van artikelen, maar ook logistieke ...
DÜSSELDORF/GROENLO - Ook over vijf of tien jaar zullen klanten moeten betalen voor hun boodschappen. Maar of dat dan gebeurt via onbemande check-outs die met RFID werken, is nog een vraagteken.
KEULEN - Rewe reorganiseert de logistiek en zet daarbij vol in op RFID-technologie. De Duitse retailer rust in 2009 al haar distributiecentra uit ...
AMSTERDAM - Heineken komt begin 2009 met een eigen creditcard. De bierbrouwer verwacht in de supermarkten en de horeca veel van de creditcard.<BR />
De Duitse retailer Metro opende deze week in Toenisvorst een nieuwe Real Future Store. In deze hypermarkt test het moederconcern nieuwe technologieën die het winkelen moeten veraangenamen. Belangrijkste innovatie is de MSA, de Mobile Shopping Assistant, waarmee de mobiele telefoon van de klant veranderd in een handscanner en routeplanner voor op de winkelvloer. Daarnaast zet Metro nieuwe videotechnieken in om fun te creëren en de bewaakt een nieuwe RFID-keten de versheid van het vlees. Doel van de pilot is te ervaren of consumenten de nieuwe technolgie accepteert en oppakt. Succesvolle elementen wil Metro uitrollen naar zijn andere keten, zoals de Extra-supermarkten en de elektronicawinkels van Saturn en Media Markt. (zie ook: www.future-store.org)
EMMELOORD - Narrow-casting is één van de meest veelbesproken nieuwe verkoopinstrumenten. Voorstanders menen dat de hype inmiddels voorbij is en dat beeldschermen een belangrijk hulpmiddel zijn om de omzet te sturen. Berry van Huenen, directeur van RetailDisplay is één van hen.<BR />
MOLENAARSGRAAF/ROTTERDAM - De proef met mobiel betalen bij C1000 Wout van der Wal in Molenaarsgraaf is begin dit jaar met succes afgerond. Toch zullen betrokken partijen minstens nog een jaar wachten voor een nationale uitrol. De proef met mobiel betalen in Rotterdam dendert ondertussen gewoon door.<BR />
ZAANDAM - De kans is groot dat betalen met je mobieltje en betalen met je vingerafdruk over vijf jaar tot de standaard afrekentechnieken in supermarkten horen. Dat zegt Innovatiemanager Jan de Heij van Albert Heijn.<BR />