Alles over Reclame

Still uit commercial Broodgeluk van Jumbo.

Video: Jumbo, Plus en Johma genomineerd voor Gouden Loeki

Jumbo en Plus maken kans op een Gouden Loeki. De ketens hebben een nominatie op zak voor hun reclames in het derde kwartaal.

Foto: Distrifood

Stella schakelt Albert Heijn en Media Markt in

Om van de overtollige voorraden af te komen probeert Stella Fietsen e-bikes te verkopen met behulp van AH Voordeelshop en Media Markt.

Foto: Shutterstock

Aldi grootste radioadverteerder onder retailers

Aldi is de grootste radioadverteerder onder retailers in het derde kwartaal van 2024. HelloFresh maakt dit jaar de entree met radioreclame.

Het bericht van Lidl over de advertentie. Foto: Lidl

Foutje bedankt: Paginagrote, landelijke reclame zonder naam

Een paginagrote advertentie in De Telegraaf kondigde maandag 'Nog meer lage prijzen' aan. Maar de afzender bleef onbekend.

Collage: Distrifood

Reclamewaakhond tikt fabrikanten op vingers om nieuw-claims

Drie fabrikanten krijgen een tik op de vingers van de Reclame Code Commissie, omdat zij hun producten jaren na de introductie nog steeds aanprijzen als nieuw.

De EK-commercial van Jumbo die genomineerd is voor een Gouden Loeki. Foto: still van Youtube

EK-reclames Jumbo en Heineken kanshebbers Gouden Loeki

Jumbo sloeg de plank 1,5 jaar geleden nog volledig mis met de WK-reclame waarin polonaise lopende bouwvakkers figureerden, maar nu is de supermarktketen met de EK-commercial genomineerd voor een Gouden Loeki. Dat terwijl in beide spotjes de oranje juichspencers centraal stonden. Jumbo heeft inmiddels drie nominaties op zak voor de prestigieuze reclameprijs.

Vomar garandeert de laagste prijs, óók op bieren. Foto: Distrifood

Laagste prijs: Vomar soms euro's duurder dan Nettorama

Zowel Vomar als Nettorama garandeert klanten de laagste prijs. Maar bij sommige producten loopt het verschil op tot wel 35 procent in het nadeel van Vomar, blijkt uit een steekproef van Distrifood bij vestigingen in het Gooische Bussum.

Foto: Distrifood

Ondernemers klagen over verkoopacties voor deur supermarkt

Mag dat eigenlijk wel, verkopers die voor de deur van de supermarkt kranten of tijdschriften verkopen of leden werven voor een goededoelenorganisatie? Veel supermarktondernemers vragen zich dat af. Ze hebben last van verkoopacties voor de ingang van hun winkel.

Foto: Distrifood

Albert Heijn werkt uitsluitend nog met gecertificeerde influencers

Wie als influencer voor Albert Heijn wil blijven werken moet vanaf nu over een landelijk certificaat beschikken.

Jumbo Uitblinkers. Afbeelding: Jumbo

Jumbo zet met Uitblinkers bijzonder assortiment in spotlights

Nieuwe en unieke producten in het Jumbo-assortiment worden tot Uitblinkers gebombardeerd. De formule wil daarmee de aandacht extra vestigen op de bijzondere artikelen.