Alles over reclame

Foto: iStock

Penny speelt hoofdrol in RTL-serie Unter Uns

KEULEN- In de nieuwe afleveringen van de Duitse serie Unter uns is discountwinkel Penny een van de centrale locaties.

Foto: Crisp

Crisp zet zich met nieuwe reclame steviger af tegen supermarkten

AMSTERDAM - Onlineboodschappendienst Crisp zet zich met een nieuwe reclame steviger af van de reguliere supermarkten. De boodschap: Zie dat je...

Albert Heijn geeft 10 procent korting na brand in Haarlem

Albert Heijn geeft 10 procent korting na brand in Haarlem

ZAANDAM - Albert Heijn geeft de komende tijd 10 procent korting aan klanten die hun boodschappen doen in winkels in Haarlem.

Foto: Shutterstock

Duitse supers geven fors meer uit aan reclame; Lidl koploper

FRANKFURT - Bijna alle grote Duitse supermarktconcerns hebben de reclamebestedingen in de eerste zes maanden van dit jaar flink opgevoerd.

De door Foodwatch gewraakte kindermarkting. Foto: Foodwatch

Deka, Dirk, Spar en Vomar wekken woede van Foodwatch

AMSTERDAM - Foodwatch stapt naar de Reclame Code Commissie omdat supermarkten zich niet houden aan regels rond kinderidolen op snoepverpakkingen.

Foto: Retail-shotjes.nl

Kassabon Plus groeit uit tot hit dankzij likeur

VASSE - Op de kassabon van de Plus-supermarkt staat: halfvolle melk, Twentsche krentenwegge en, onderaan, Neuken voor 15,95. De bon gaat razendsnel...

WK voetbal 2022 uitstalling bij AH Banus Foto: Distrifood

Supers adverteren nauwelijks rond WK voetbal voor vrouwen

DEN HAAG - Lidl en Jumbo steken geen geld in speciale reclames rondom het komende WK voetbal voor vrouwen. Albert Heijn, vaste sponsor van de KNVB,...

 Jelmer Helderman van IPG Mediabrands Nederland. Foto: Diederik van der Laan / Dutch Photo Agency

'Supermarktketen wordt ook publisher'

AMSTERDAM - Over drie jaar zal retailmedia het tv-adverteren in Europa voorbijgestreefd zijn, verwacht Jelmer Helderman, productmanager E-commerce...

De betwiste reclameposter van Heineken Silver. Foto: Martijn Planken

Heineken haalt reclameposters weg omdat modellen te jong lijken

ZOETERWOUDE - Heineken haalt reclameposters weg omdat de modellen die erop te zien zijn te jong lijken. Andere posters komen er nu voor in de plaats.

De door Foodwatch gewraakte kindermarkting. Foto: Foodwatch

Minder kindgerichte reclames in supermarkten, toch actie nodig

ZEIST - Kinderen krijgen nog altijd te veel reclames te zien voor ongezonde producten, blijkt uit onderzoek van Panteia. Staatssecretatis Maarten van...