FreshRecruitment
Rabobank ziet prijzen boodschappen met 4 procent stijgen
De prijzen van boodschappen lagen in april 4 procent hoger dan in dezelfde periode het jaar ervoor, blijkt uit de inflatiemonitor van Rabobank.
De prijzen van boodschappen lagen in april 4 procent hoger dan in dezelfde periode het jaar ervoor, blijkt uit de inflatiemonitor van Rabobank.
De groei van de ene supermarktformule zal steeds vaker ten koste gaan van die van een concurrerende keten. De totale markt groeit in 2040 naar verwachting tot ongeveer €82 miljard. Dat schrijft Rabobank in het rapport Supermarkten in 2040: Survival of the fittest, de strijd verhardt.
Rundvlees in de supermarkt wordt de komende maanden duurder door krimp van de veestapel, meldt Rabobank.
Chocoladeletters zijn dit jaar flink duurder dan vorig jaar. Het komt door de oplopende cacaoprijzen als gevolg van slecht weer in Ivoorkust en Ghana.
Niet supermarkten, maar de overheid zorgt ervoor dat boodschappen nog steeds duurder worden. Dat zegt Rabobank over de prijsstijgingen van voedingsmiddelen.
Accijnzen en belastingen maken boodschappen een stuk duurder, stelt Rabobank. Ook supermarkten zelf zorgen hiervoor door minder aanbiedingen en lagere kortingen aan te bieden.
DEN HAAG - Chocolade in de supermarkt is 7 procent duurder dan begin vorig jaar en 23 procent duurder dan drie jaar geleden.
UTRECHT - Supermarkten zijn nog niet af van stijgende prijzen, concludeert Rabobank. In de eerste weken van dit jaar gingen de prijzen harder omhoog dan in de laatste zes maanden van 2023.
AMSTERDAM - De waarde van kunstmatige intelligentie in de wereldwijde levensmiddelenmarkt groeit de komende vijf jaar van 7 miljard naar 35,5 miljard dollar.
UTRECHT - Nog steeds zijn de prijzen van boodschappen duurder dan vorig jaar en klanten kunnen zich maar beter voorbereiden op nog meer prijsstijgingen in de toekomst, stelt Rabobank.