Grow Recruitment
Chocoladeletter in super dit jaar 20 tot 25 procent duurder
Chocoladeletters zijn dit jaar flink duurder dan vorig jaar. Het komt door de oplopende cacaoprijzen als gevolg van slecht weer in Ivoorkust en Ghana.
Chocoladeletters zijn dit jaar flink duurder dan vorig jaar. Het komt door de oplopende cacaoprijzen als gevolg van slecht weer in Ivoorkust en Ghana.
Niet supermarkten, maar de overheid zorgt ervoor dat boodschappen nog steeds duurder worden. Dat zegt Rabobank over de prijsstijgingen van voedingsmiddelen.
Accijnzen en belastingen maken boodschappen een stuk duurder, stelt Rabobank. Ook supermarkten zelf zorgen hiervoor door minder aanbiedingen en lagere kortingen aan te bieden.
DEN HAAG - Chocolade in de supermarkt is 7 procent duurder dan begin vorig jaar en 23 procent duurder dan drie jaar geleden.
UTRECHT - Supermarkten zijn nog niet af van stijgende prijzen, concludeert Rabobank. In de eerste weken van dit jaar gingen de prijzen harder omhoog dan in de laatste zes maanden van 2023.
AMSTERDAM - De waarde van kunstmatige intelligentie in de wereldwijde levensmiddelenmarkt groeit de komende vijf jaar van 7 miljard naar 35,5 miljard dollar.
UTRECHT - Nog steeds zijn de prijzen van boodschappen duurder dan vorig jaar en klanten kunnen zich maar beter voorbereiden op nog meer prijsstijgingen in de toekomst, stelt Rabobank.
UTRECHT - Consumenten moeten extra betalen voor veel groenten, koffie, noten en fruit. Door de hitte op bepaalde plekken in de wereld zijn oogsten aangetast.
UTRECHT - De groei van vleesvervangers stokt: het aanbod in supermarkten neemt af en ook consumenten hebben steeds minder trek in vleesalternatieven.
UTRECHT - Het is geen vaststaand gegeven dat bedrijven hun prijzen extra verhogen voor eigen gewin. Dat stellen Rabobank-economen. Het ACM zou in ieder geval onvoldoende capaciteit hebben om op te treden tegen mogelijke graaiflatie meldt De Telegraaf.