FreshRecruitment
De prijsecho van de consument
Consumenten baseren hun prijsbeleving niet altijd op cijfers of ervaring, maar ook op meningen van anderen. Bert Baron pleit daarom voor transparantie en communicatie bij prijsverhogingen.
Consumenten baseren hun prijsbeleving niet altijd op cijfers of ervaring, maar ook op meningen van anderen. Bert Baron pleit daarom voor transparantie en communicatie bij prijsverhogingen.
De Duitse consumentenbond sleept Lidl voor de rechter vanwege de campagne met permanente prijsverlagingen.
De Duitse televisiezender ZDF heeft afgelopen week de nieuwe documentairefilm Rewe, Edeka und Co - Wer verdient an unseren Lebensmitteln? uitgezonden.
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) wil dat de politiek nieuwe wetsvoorstellen vooraf toetst om zo de impact op boodschappenprijzen te monitoren. Dat schrijft de branchevereniging in een manifest.
Nederlanders die over de grens boodschappen doen, besparen tot 20 procent. Wie vooral op aanbiedingen let, is in ons land minder duur uit.
Aldi Nord en Aldi Süd lijken te profiteren van de pijzenslag die grote rivaal Lidl in Duitsland juist liet ontbranden. Dat concludeert de Belgische marktonderzoeker Accurat.
Albert Heijn erkent dat niet alle Prijsfavorieten van het eigen merk zijn.
Aldi verlaagt in Duitsland 100 extra producten permanent in prijs, waaronder hardlopers, en deelt ook nog een sneer uit richting Lidl.
A-merken werden afgelopen jaar gemiddeld 7 procent duurder terwijl budgetmerken 3 procent in prijs stegen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Tussen de supermarktketens onderling zijn grote prijsverschillen.
Verkade-directeur Dennis Teeken spreekt in een interview over de verharding van de relatie tussen supermarkten en fabrikanten. 'We zijn nu nog steeds bezig met de gesprekken over acties voor het lopende jaar. Ik denk dat niemand er beter van wordt.'