FreshRecruitment
Consumentenbond: Volkoren in kant-en-klaar zeldzaam
DEN HAAG - Kant-en-klaarmaaltijden in de supermarkt bevatten zelden volkoren granen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.
DEN HAAG - Kant-en-klaarmaaltijden in de supermarkt bevatten zelden volkoren granen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.
DEN HAAG - Nederlanders dronken vorig jaar ruim 12,2 miljoen hectoliter bier. Dat is meer dan in het verleden. De markt groeide in een jaar tijd met 12,5 procent. En dat ondanks het Preventieakkoord, waardoor stunts met kratten bier niet meer mogen. Alcoholvrij bier wint nog altijd aan populariteit.
UTRECHT - Stap, het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid, vindt het hoog tijd voor een inflatiecorrectie van de accijns op alcoholhoudende dranken om zo alcoholproblematiek aan te pakken.
De druk op de overheid om na tabak ook alcohol uit de supermarkten te bannen neemt toe. Hoe erg zou het zijn als deze wetgeving daadwerkelijk wordt doorgevoerd?
AMSTERDAM - Actieorganisatie Foodwatch eist van een nieuwe regering dat die verregaande maatregelen neemt om een gezondere voedselomgeving af te dwingen. Dat moet gebeuren via een e-mailoffensief.
DEN HAAG - Nederlanders letten vaker op de hoeveelheid calorieën in frisdrank dan twee jaar geleden en ze kiezen vaker bewust voor een light of zero drankje.
De Vereniging Drankenhandel Nederland (VDN) heeft ingestemd met het Preventieakkoord omdat 'alcohol een speciaal product is waaraan bij problematisch gebruik gezondheidsrisico's zijn verbonden.'
De Vereniging Nederlandse Sigaretten- en Kerftabakfabrikanten (VSK) is 'verbijsterd' over het Nationaal Preventieakkoord, dat vrijdagmiddag werd gepresenteerd.
De afspraken in het vandaag gepresenteerde Presentieakkoord schieten ernstig tekort op het gebied van overgewicht en gezonde voeding, zegt de Transitiecoalitie Voedsel in een reactie.
Het Nationale Preventieakkoord is vandaag (vrijdag) gepresenteerd. Het CBL, een van de ondertekenaars, zegt dat het akkoord een stimulans is door te gaan met het helpen van de consument bij het maken van gezonde keuzes.