Alles over Olaf van gerwen

Olaf van Gerwen. Foto: Distrifood

Expert Olaf van Gerwen bestelde een jaar lang online boodschappen. Dit zijn zijn conclusies

Een jaar lang bestelde foodexpert Olaf van Gerwen als experiment bij bezorgdiensten van elk kaliber. Gewoon, zodat u dat niet hoeft te doen. Dit is zijn terugblik op de toppers, de slechtste spelers en wat supers wél kunnen en flitsers niet.

Poiesz laat grootste kracht links liggen

Vorige maand had Foodmagazine-columnist Olaf van Gerwen het op deze plek over Jan Linders. Dit keer is het de beurt aan Jans Friese tegenhanger: Poiesz. Jullie weten dit natuurlijk al, ook dit is een familienaam. Van Gerwen heeft zojuist op YouTube de juiste uitspraak opgezocht: je zegt dus gewoon 'Pois'.

Distrifood Journaal: Maandag 2 november

Distrifood Journaal: Maandag 2 november

DOETINCHEM - Distrifood brengt iedere ochtend tijdens de Week van de Supermarkt een ochtendjournaal met vanmorgen nieuws, de ochtendcolumn van Olaf van Gerwen en de inleiding op de dag. Presentatie Rens de Jong.

Archieffoto: Chuck Studios/Olaf van Gerwen

Jan Linders zou veel zuidelijker kunnen zijn

In B2B vind ik het op de gevel hijsen van je eigen naam een flagrant gebrek aan creativiteit. Maar als kleine kruidenier is het heel logisch je naam te gebruiken als merk, want je kent je klanten zowat allemaal persoonlijk. Als het bedrijf groeit, zie je vaak dat de eigennaam plaats maakt voor een merknaam die de lading beter dekt.

Welke formule durft verwennerij te claimen?

Welke formule durft verwennerij te claimen?

Bij Deen Supermarkten is het overkappende idee dat klanten en medewerkers zich thuis voelen. Een pracht van een missie, die richting geeft en inspireert. En gezellig! Dat thuisgevoel past natuurlijk uitstekend bij een familiebedrijf.

Foto: Chuck Studios/Olaf van Gerwen

Eén opdracht, één boodschap voor prijsknaller Nettorama

Merkendiscounter Nettorama heeft een unieke propositie: A-merken voor minder. De supermarkt met de vrolijke kangaroe staat daarmee in het Zomerrapport van GfK maar mooi op nummer 1. Op voorraad, kwaliteit, lage prijzen en aanbiedingen scoren ze een first round knock-out. En er is één aspect waar winst op te behalen valt: winkeluitstraling. Kenners zeggen dat Nettorama onverslaanbaar wordt als die verbetert.

Foto's: Chuck Studios/Olaf van Gerwen

Deen zet de bloemetjes buiten

Bij Deen Supermarkten is het overkappende idee dat klanten en medewerkers zich thuis voelen. Een pracht van een missie, die richting geeft en inspireert. En gezellig! Dat thuisgevoel past natuurlijk uitstekend bij een familiebedrijf.

Was Dekamarkt maar zo duidelijk als Disney

Was Dekamarkt maar zo duidelijk als Disney

Een twaalfjarig, engelachtig meisje leunt met haar kin op samengevouwen handen. Ze knippert met lange wimpers en kijkt dromerig de verte in. Vioolmuziek zwelt aan terwijl ze haar liefste wens prevelt… 'Voor iedereen het beste!'

Aldi zoekt naar nieuwe schwung

Aldi zoekt naar nieuwe schwung

Het Duitse Aldi wordt in eigen land geplaagd door een idiote strijd tussen twee takken van eigenaarsfamilie Albecht. De ene tak runt Aldi in het noorden, de andere tak Aldi Süd. Het zal de consument kennelijk roesten. Aldi is de nummer 4 van Duitsland en de nummer 8 van de wereld.

Dirk is rommelig in communicatie

Dirk is rommelig in communicatie

Dirk claimt Nederlands eerste supermarkt te hebben neergezet. Dirk is ook de makkelijkste supermarkt voor als je '30 Seconds' speelt: roep gewoon 'Supermarkt met rode tas'. Probeer dat maar eens met willekeurig welke andere supermarkt; een marketingklassieker.