Alles over Mark Soetman

Mark Soetman

Van maaltijdbox tot kant-en-klaar

Picnic komt met de weekplanner in de app, waarmee consumenten hun onlinekarretje kunnen vullen met ingrediënten voor allerhande (pun intended) weekrecepten. Volgens de redactie van Distrifood: 'Picnic gaat met de focus op gerechten de concurrentie aan met maaltijdboxpartijen als HelloFresh. Dat bedrijf beweegt juist meer richting kant-en-klaarmaaltijden en investeert flink in het aanbod van die producten. Albert Heijn biedt klanten online ook al gepersonaliseerde weekmenu's.' Er is veel te doen in gemaksland…

Mark Soetman

'Hybride' en andere termen waar je trek van krijgt

Hybride gehakt, is dat de manier om Nederlanders minder vlees te laten eten? Duurzaamheidsexpert Mark Soetman laat er zijn gedachten over gaan.

Mark Soetman

De wonderlijke evolutie van een ministerie

Duurzaamheidsexpert Mark Soetman beschouwt hoe de visie op landbouw in de diverse kabinetten veranderde en pleit voor een nieuwe aanpak.

Mark Soetman

True pricing, maak het vooral niet te complex

Duurzaamheidsexpert Mark Soetman en retailprofessor Laurens Sloot gaan voor Distrifood in gesprek over de maatschappelijk en politiek gewenste transities.

Mark Soetman

Met de botte bijl geHakt

Mark Soetman kijkt met een duurzame blik naar de levensmiddelenbranche en ziet een conservenleverancier bijzondere keuzes maken.

Mark Soetman

Je bent wat je eet

Mark Soetman hoort ongewild een gesprek over voeding en verbaast zich over de nieuwe verzuiling. Voeding is religie. Meningen zijn al dan niet gebaseerd op enige kennis. De werkelijkheid is saaier en genuanceerder.

Mark Soetman

De ongezonde prijsmix van supermarkten

Mark Soetman beziet prijsoorlogen in de supermarkt, kruissubsidies en de consequenties daarvan.

Wachten op CO2-taks - of de zondvloed

Stel je koopt een auto. Keuzes, keuzes. Welke auto koop je? En op basis van welke eisen en wensen? Wettelijke eisen neemt niemand mee in zijn wensenpakket. Dat geldt ook voor voedsel en voeding, betoogt Mark Soetman.

Distrifood Journaal: Woensdag 4 november

Distrifood Journaal: Woensdag 4 november

DOETINCHEM - In het Distrifood Journaal van 4 november een column van Mark Soetman, het oog van de consument door Rogier Komproe en het actuele supermarktnieuws. Presentatie Rens de Jong.

Foto: De Groene Griffioen

Drijfveren en andere biologica

De keuze voor biologisch van Boy Griffioen intrigeert duurzaamheidsexpert Mark Soetman. Griffioen maakt stevige keuzes om zijn bedrijf te verduurzamen. Tegelijkertijd realiseert hij zich dat nutriënten dienen te worden aangevuld. Soetman vraagt zich af hoe.