FreshRecruitment
Hellofresh snijdt na eerste verlies sinds 2019 verder in kosten
Leverancier van maaltijdboxen Hellofresh heeft voor het eerst in vijf jaar weer verlies geleden. De onderneming snijdt om hier iets aan te doen verder in de kosten.
Leverancier van maaltijdboxen Hellofresh heeft voor het eerst in vijf jaar weer verlies geleden. De onderneming snijdt om hier iets aan te doen verder in de kosten.
Maaltijdboxenleverancier Boerschappen heeft sinds het begin van dit jaar een nieuwe directie.
Boerschappen groeit naar eigen zeggen in 2024 met 49 procent in vergelijking met 2023. Daarmee piekt het bedrijf in een periode waarin bezorgers van maaltijdboxen het niet altijd even makkelijk hebben.
Picnic komt met de weekplanner in de app, waarmee consumenten hun onlinekarretje kunnen vullen met ingrediënten voor allerhande (pun intended) weekrecepten. Volgens de redactie van Distrifood: 'Picnic gaat met de focus op gerechten de concurrentie aan met maaltijdboxpartijen als HelloFresh. Dat bedrijf beweegt juist meer richting kant-en-klaarmaaltijden en investeert flink in het aanbod van die producten. Albert Heijn biedt klanten online ook al gepersonaliseerde weekmenu's.' Er is veel te doen in gemaksland…
HelloFresh ziet een groei in de omzet van kant-en-klaarmaaltijden. Tegelijkertijd daalt de omzet van de maaltijdboxen.
HelloFresh claimt in de Benelux het grootste 100 procent gekoelde elektrische wagenpark in Europa te beheren. Thomas Stroo, operationeel verantwoordelijk voor het bedrijf in België, Nederland en Luxemburg, praat in een interview met Distrifood over de elektrische ontwikkelingen, de duurzame koers van het bedrijf en de grootste uitdagingen van de maaltijdbezorger. 'Hebben we wel voldoende stroom? Dat is hét superkritische punt.'
Met een van de kleinste assortimenten van de markt vult Crisp naar eigen zeggen een van de grootste mandjes. Vooral in België ligt het gemiddelde bestelbedrag van Crisp-klanten hoog, zegt ceo Tom Peeters in een interview met Distrifood.
BERLIJN - HelloFresh heeft de nettowinst in 2023 flink zien dalen. De daling is mede het gevolg van investeringen in het aanbod kant-en-klaar.
BERLIJN - De koers en daarmee de waarde van HelloFresh heeft vrijdag een duikvlucht gemaakt. De Duitse maaltijdbezorger verloor 42 procent.
DEN HAAG - HelloFresh gaat op last van de ACM klanten voortaan duidelijker informeren over onder meer de voorwaarden van zijn abonnementen.