Alles over Leveranciers & Fabrikanten

De beursstand van Zed Candy op de ISM in Keulen. Foto: Distrifood
snoep

TikTok is jachtterrein van snoepfabrikanten: 'Makkelijkste marketing'

TikTok en YouTube zijn inmiddels het onmisbare jachtterrein voor fabrikanten van snoep. Ze spotten er de nieuwste trends, van extreem zuur en superspicy tot gevriesdroogd snoep en Zweeds schepsnoep. Maar via influencers zetten ze ook hun aas uit om clicks, views en likes binnen te hengelen en zelf de nieuwste hype te creëren.

Jumbo zet Turkse Red Bull in de schappen. Foto: Distrifood
boycot

Jumbo in Utrecht zet Turkse Red Bull in de schappen

Enkele Jumbo-filialen in en om Utrecht verkopen Turkse blikjes Red Bull. Daardoor hoeven de winkels ondanks inkoopproblemen geen nee te verkopen aan klanten. De prijzen variëren nu per winkel.

Minister Dirk Beljaarts van Economische Zaken. Foto: ANP
politiek

Minister: EU-aanpak discriminerende supermarktprijs dichterbij

Minister Dirk Beljaarts van Economische Zaken ziet een Europese aanpak van territoriale leveringsbeperkingen dichterbij komen. Dat zijn praktijken waarmee producenten ervoor kunnen zorgen dat hetzelfde product duurder is in een Nederlandse supermarkt dan in bijvoorbeeld een Duitse.

Cindy van Rijswick global strategist van de Rabobank. Foto: Distrifood
agf

Klimaatrampen en boycots: 5 trends in beschikbaarheid

Klimaatverandering heeft grote gevolgen voor de beschikbaarheid van agf in de supermarkten. Maar ook boycots hebben hun weerslag op de winkelschappen.

Mark Boot. Foto: Arla Foods
fabrikanten

Fabrikanten kort: Promotie Mark Boot binnen Arla, cijfers Mondelez

Arla Foods heeft de Nederlander Mark Boot gepromoveerd tot executive vice president van de Europese tak van het zuivelconcern. Zoetwarenconcern Mondelez noteerde in het derde kwartaal stijgingen van winst en omzet, terwijl AB Inbev de bierverkoop zag dalen.

A-merken zijn van oudsher de grote aanjagers van innovatie. Foto: Archief Distrifood
Wheel of Retail

Zelfs prijswinnende introducties vaak snel weer uit het schap

Het aantal vernieuwende producten dat instroomt valt steeds verder stil. En van de nieuwe introducties is een groot deel binnen enkele jaren alweer verdwenen, blijkt uit onderzoek van Distrifood. Zelfs het winnen van een Wheel of Retail is geen garantie voor langdurig succes.

Na de boycot zijn de muisjes weer terug bij Jumbo. Foto: Distrifood
boycot

Jumbo heeft weer muisjes, maar nu raken Bugles en skyr op

De spijkerharde onderhandelingen en daarmee gepaard gaande boycots bij Jumbo zijn nog altijd niet voorbij. Producten van fabrikant Kraft Heinz stromen de winkels weer in, maar nu waarschuwt de keten voor lege schappen bij Isey Skyr, Douwe Egberts en Hamka's en Bugles.

Directeur Ruben Bringsken van Jamael Food Group. Foto: Jamael Food Group
fabrikanten

Privatelabelfabrikant: Supers, stop met tenderen

Privatelabelfabrikant Jamael Food Group roept supermarkten op om hun jaarlijkse tenders te beëindigen.

Jumbo informeert klanten met bordjes dat het assortiment niet is zoals klanten gewend zijn. Foto: Distrifood
inkoop

Harde opstelling Jumbo stemt ondernemers tevreden

VEGHEL - De boycot van een iconisch merk als Coca-Cola baart ondernemers van Jumbo geen zorgen. Sterker nog: ze zijn blij dat de Veghelse formule zich zo hard maakt voor lage inkoopprijzen.

Jumbo informeert klanten met bordjes dat het assortiment niet is zoals klanten gewend zijn. Foto: Distrifood
inkoop

Jumbo's assortiment dunt uit, ook geen Pringles en Corona meer

VEGHEL - Jumbo's assortiment vertoont steeds meer lege plekken. Ook de digitale schappen raken leger en leger. Producten als Pringles en Corona zijn helemaal uit de digitale winkel van Jumbo.