Grow Recruitment
Groeimarkt: Penny Italia lanceert huismerk voor 50+'ers
Het Italiaanse Penny introduceert Foreveryou, een productlijn speciaal gericht op 50+'ers.
Het Italiaanse Penny introduceert Foreveryou, een productlijn speciaal gericht op 50+'ers.
PARMA - De Italiaanse foodreus Barilla investeert €1 miljard in groei. Een deel van dat geld komt in Nederland terecht.
ROME - De Italiaanse mededingingsautoriteit (AGCM) verbiedt het gebruik van het Nutri-Score voedselkeuzelogo voor tientallen typisch Italiaanse producten.
ROME - De Italiaanse marktleider Coop Italia gaat zijn huismerkrange in twee jaar uitbreiden met meer dan 5000 artikelen.
MILAAN - Het rondwarende coronavirus in Noord-Italië heeft ook invloed op supermarkten. Winkels kampen door hamsterende klanten met lege schappen.
BRUSSEL - Diverse levensmiddelenfabrikanten hebben recent anonieme poederbrieven ontvangen met daarbij het dreigement om €300.000 te betalen. Anders zouden hun producten vergiftigd worden.
PARIJS - De wereldwijde wijnproductie daalt dit jaar met ongeveer drie miljard flessen naar het laagste niveau in 56 jaar. Extreem weer in Italië, Frankrijk en Spanje is hier vooral verantwoordelijk voor.
TURIJN - Supermarktketen Carrefour heeft in het Italiaanse Turijn een stadswinkel geopend waar klanten ook voor klusjesmannen zoals een loodgieter en elektricien terecht kunnen.
ROME - Uitspraken van de Franse minister van Milieu over de chocoladepasta Nutella zijn in Italië niet best gevallen. De Franse bewindsvrouw Ségolène Royal riep eerder deze week de Fransen op te stoppen met het nuttigen van Nutella vanwege de gevolgen voor het milieu. Aangezien Nutella een paradepaardje is van het Italiaanse concern Ferrero is Rome bepaald niet blij met de oproep.
AMSTERDAM - Prijzen van alle mengingen Spaanse olijfolie zijn dit jaar al met 23 procent gestegen.