Alles over Interview

Foto: Liesbeth Dingemans

Eerste grote interview Jim Zwanenburg (Vomar): 'Verslaan de markt weer'

Sinds april staat er weer een Zwanenburg aan het roer van familiebedrijf Vomar. Onder leiding van Jim Zwanenburg, zoon van medeoprichter Cees, maakt de A-merkendiscounter een groeispurt door, waardoor inmiddels de 100e winkel is geopend. 'Vomar groeit autonoom in 2024 harder dan de markt en met de pas geopende winkels groeien we nog weer wat sneller.'

Martijn Snoep, bestuursvoorzitter van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Foto: Distrifood

Interview: ACM over fusies, inkooporganisaties en prijsalgoritmes

Fusies en overnames, internationale inkooporganisaties en de groeiende rol van tech zijn hete hangijzers in de supermarktbranche. Distrifood bespreekt deze thema's met Martijn Snoep, bestuursvoorzitter bij Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Eric Smeding, head of e-commerce & convenience. Foto: Distrifood

Interview: Arla Foods over de groeiende rol van data en retailmedia

Arla Foods timmert in Nederland flink aan de weg. Head of e-commerce & convenience Eric Smeding legt uit hoe de zuivelcoöperatie groeit door innovaties, klantdata en retailmedia. 'We veranderen in een techbedrijf.'

Thomas Stroo, operationeel verantwoordelijk voor HelloFresh in België, Nederland en Luxemburg. Foto's: HelloFresh

Topmanager HelloFresh: Stroom voor ons grootste uitdaging

HelloFresh claimt in de Benelux het grootste 100 procent gekoelde elektrische wagenpark in Europa te beheren. Thomas Stroo, operationeel verantwoordelijk voor het bedrijf in België, Nederland en Luxemburg, praat in een interview met Distrifood over de elektrische ontwikkelingen, de duurzame koers van het bedrijf en de grootste uitdagingen van de maaltijdbezorger. 'Hebben we wel voldoende stroom? Dat is hét superkritische punt.'

Ton van Veen. Foto: Jumbo

Jumbo-topman Ton van Veen over boycots, marges en prijslijnen

Jumbo boekte in het afgelopen half jaar een omzet van €6 miljard, een stijging van 1 procent. Een interview met topman Ton van Veen.

Manfred Aben van Unilever. Foto: Unilever

Interview: Hoe Unilever met AI continu sleutelt aan recepten

Fabrikanten als Unilever sleutelen continu aan de receptuur. Steeds vaker gebeurt dat met hulp van kunstmatige intelligentie, oftewel AI.

Crisp-ceo Tom Peeters. Foto: Crisp

Interview: 'Crisp vult de grootste mandjes met kleinste assortiment'

Met een van de kleinste assortimenten van de markt vult Crisp naar eigen zeggen een van de grootste mandjes. Vooral in België ligt het gemiddelde bestelbedrag van Crisp-klanten hoog, zegt ceo Tom Peeters in een interview met Distrifood.

Nicole Freid, algemeen directeur van Hak. Foto: Hak

Interview: Hak-topvrouw over voedselschaarste en vleesvervangers

Honderden euro's per jaar besparen, minder CO2-uitstoot, en een gezondere maaltijd. Nicole Freid, algemeen directeur bij Hak, somt de voordelen van het eten van meer peulvruchten zo op. Maar om dat voor elkaar te krijgen, heeft ze wel de hulp van supermarkten nodig. 'Supermarkten kunnen een hele grote invloed hebben op het eetgedrag van mensen.' Een gesprek met de topvrouw van het groente- en bonenconcern over de samenwerking met retailers, voedselonzekerheid als gevolg van klimaatverandering en het vermijden van het woord vegan.

Plus-topman Aart van Haren. Foto: Plus

Interview: Plus-ceo Van Haren lanceert serie grote veranderingen

De in april aangetreden Plus-topman Aart van Haren neemt geen halve maatregelen om de fusie met Coop versneld af te ronden. 70 Coops gaan in de verkoop en 60 andere winkels transformeren uiterlijk over een jaar tot Plus. Na een mislukte pilot, verdwijnt de formule Plus Vandaag van het toneel. Ook komt er een reorganisatie op het hoofdkantoor in Utrecht. Van Haren hoopt hiermee Plus in een rustiger vaarwater te krijgen en weer te laten groeien. Volgens de ceo krijgen Plus-ondernemers straks meer kansen hun ambities waar te maken.

Picnic-medeoprichter Michiel Muller bij het fulfilment center in Berkel en Rodenrijs. Foto: Dennis Wisse

Interview Michiel Muller: Picnics route naar internationaal succes

Picnic kondigde recentelijk aan voor het eerst winstgevend (ebitda) te zijn in heel Nederland. Distrifood spreekt met Michiel Muller over de route naar succes.