FreshRecruitment
Albert Heijn vernieuwt sauzenschap: meer pit en exclusiviteit
Albert Heijn voert een serie grote veranderingen door in het sauzenschap. Zo komen er tientallen nieuwe producten bij en verandert de schapindeling.
Albert Heijn voert een serie grote veranderingen door in het sauzenschap. Zo komen er tientallen nieuwe producten bij en verandert de schapindeling.
Circulariteit wordt steeds belangrijker binnen de voedselketen. Maar hoe maak je het concreet én rendabel? Bij Sonac, onderdeel van Darling Ingredients, zetten ze alles op alles om het dier van snuit tot staart te benutten. Door waardevolle eiwitten te winnen uit reststromen zoals botten, vet en bloed, draagt het bedrijf bij aan een efficiënter gebruik van grondstoffen. 'We willen met hetzelfde dier meer mensen kunnen voeden, zonder iets verloren te laten gaan.'
Sinds twee jaar experimenteert Albert Heijn in het Voedselbos in Enspijk. Met appel- en perenleverancier Vogelaar Vredehof bekijkt de marktleider welke gewassen en teeltvormen goed passen bij het veranderende klimaat. Distrifood maakt de balans op en zet zeven lessen op een rij.
Klanten, medewerkers en leveranciers: iedereen loopt er overheen en 'op de vloer gebeurt het'. Maar wat zijn de eisen aan de ondergrond in supermarkten? Wat zijn de verschillen tussen formules? En welke rol speelt innovatie? Distrifood duikt in de wereld van de evoluerende vloeren.
Albert Heijn introduceert een zogeheten AI-assistent in de winkels. Deze innovatie moet medewerkers op de winkelvloer ondersteunen. 'Als foodtechbedrijf zet Albert Heijn stevig in op technologie en innovatie die collega's écht helpen en klantfricties verminderen.'
Vers is beslissend voor de uitstraling en het succes van veel supermarkten. Voor ervaren marketingstrateeg Marko Arends is food meer dan zijn werk. Het is zijn passie. Over de hele wereld bezocht hij de afgelopen jaren inspirerende versconcepten. Met Distrifood praat hij over zijn ervaringen, zijn visie op vers en noemt hij een aantal wereldwijde formules die iedereen die met vers bezig is gezien moet hebben.
Deze week bezochten duizenden geïnteresseerden private labelbeurs PLMA in Amsterdam. Daar toonden fabrikanten hun nieuwste innovaties. Distrifood zet de 11 meest opmerkelijke nieuwigheden op een rij.
A-merkmultinationals zijn op dit moment onvoldoende wendbaar, zegt productinnovatiespecialist Theo Toering. 'Het is olietanker versus speedboot.' Distrifood bezocht tijdens Wheel of Retail zowel winnende olietankers als speedboten en constateerde duidelijke cultuurverschillen.
Wheel of Retail is dé verkiezing voor het beste nieuwe product in de Nederlandse supermarktwereld. Ook dit jaar reikt Distrifood op 7 en 8 april de Wheel prijzen uit voor de beste productintroducties. Met een Wheel on Wheels pop-upfeestje bezoeken we de winnaars onaangekondigd op locatie aan het hoofdkantoor. Ontdek in dit liveblog de winnaars van de tweede dag.
Samyang Buldak Hot Chicken Ramen Carbonara is volgens de Wheel of Retail-jury de beste productintroductie van 2024 in de categorie Maaltijden en componenten én in het hele supermarktassortiment.