FreshRecruitment
HelloFresh zet vol in op AI voor receptkaarten
HelloFresh gaat met behulp van AI de productie van receptkaarten versnellen. In het eerste kwartaal van 2026 zullen klanten in Nederland daar wat van merken.

HelloFresh gaat met behulp van AI de productie van receptkaarten versnellen. In het eerste kwartaal van 2026 zullen klanten in Nederland daar wat van merken.

Mondelez implementeert kunstmatige intelligentie (AI) in de productieketen. Het Amerikaanse voedselconglomeraat kan het productontwikkelingsproces tot vijf keer sneller doorlopen dankzij een eigen ontwikkelde AI-tool.

Honderden Nederlandse fabrikanten deden deze week hun best nieuwe klanten binnen te halen en bestaande klanten te overtuigen om meer van hun producten af te nemen. Ze deden dat op de vijfdaagse foodbeurs Anuga in Keulen.

De afgelopen vijf dagen ontving de Duitse levensmiddelenbeurs Anuga meer dan 145.000 bezoekers. Dat betekent een record voor de organisatie.

Hybride vis, vegan gepocheerd ei, boter van abrikozenpitten en proteïnerijke algen die als bindmiddel dienen. Voedingsmiddelenbeurs Anuga opende afgelopen weekeinde de deuren in Keulen en zet tal van nieuwe producten extra in de schijnwerpers.

The Protein Brewery heeft €30 miljoen aan nieuwe investeringen opgehaald. Het Brabantse bedrijf brouwt met behulp van schimmels een plantaardig ingrediënt voor de voedingsmiddelenindustrie.
GesponsordIn zeven jaar is The Funny Food Factory uitgegroeid tot een flexibele partner in sourcing voor de foodsector, met een sterke focus op innovatie, duurzaamheid en ontzorgen. Dit jaar zet het bedrijf een grote stap naar verdere groei.
GesponsordCirculariteit wordt steeds belangrijker binnen de voedselketen. Maar hoe maak je het concreet én rendabel? Bij Sonac, onderdeel van Darling Ingredients, zetten ze alles op alles om het dier van snuit tot staart te benutten. Door waardevolle eiwitten te winnen uit reststromen zoals botten, vet en bloed, draagt het bedrijf bij aan een efficiënter gebruik van grondstoffen. 'We willen met hetzelfde dier meer mensen kunnen voeden, zonder iets verloren te laten gaan.'

Albert Heijn voert een serie grote veranderingen door in het sauzenschap. Zo komen er tientallen nieuwe producten bij en verandert de schapindeling.

Sinds twee jaar experimenteert Albert Heijn in het Voedselbos in Enspijk. Met appel- en perenleverancier Vogelaar Vredehof bekijkt de marktleider welke gewassen en teeltvormen goed passen bij het veranderende klimaat. Distrifood maakt de balans op en zet zeven lessen op een rij.
