Alles over Herman te Pas
Supermarkten en hun verborgen kosten
Supermarkten hebben het maar wat goed tijdens deze coronacrisis. Dat is de gedachte die leeft bij mensen die niet in deze branche werken. Daarmee...
AH-franchisers op zoek naar het verschil
Albert Heijn lanceert volgend jaar het nieuwe besturingsmodel. Verschillende franchisers wachten daar niet op en trekken hun eigen plan, ziet...

AH kiest ook voor papieren omweg
Albert Heijn gaat adverteren in huis-aan-huisblad City. Het is een nieuw gegeven in een versplinterd folderlandschap en een flinke domper voor de...

AH betrokken, maar niet onfeilbaar
De transformatie van kruidenier naar techbedrijf is een weg vol hobbels voor Albert Heijn. Dat tonen de strubbelingen rond AH.nl in de nieuwe...

Bonus voorbeeld van moeizame samenwerking
De supermarktbranche bestaat uit een groep concurrerende individualisten. Dat maakt de recente stroom aan coronabonussen eens te meer duidelijk.

Niet het hoofdkantoor bellen
Welke supermarktondernemer wordt er niet moe van? Klanten die hun klachten niet recht in je gezicht melden, maar eerst aankloppen bij het...

Toekomst van stadswinkels ongewis
De meeste supermarktketens zijn nog maar net begonnen met (het uitrollen van) een city-concept, maar door het coronavirus lijkt nu al het kaf van het...

Hoe lang houdt Marit van Egmond de gunfactor?
De franchisers van Albert Heijn beschuldigen Zaandam van machtsdenken. Het roept de vraag op hoe de gesprekken tussen de marktleider en de...

Coronamaatregelen houden winkeldieven buiten
Het rondwarende coronavirus blijkt op sommige punten een blessing in disguise. Dat wordt ook duidelijk op de winkelvloer.

Grenzen aan ondernemerschap in coronacrisis
Supermarktondernemers balanceren in deze coronacrisis op een dun koord. Wat in eerste instantie lijkt op een kans, kan soms een valkuil zijn. Dat...