BEACH Recruitment
Einde AH-clash wijst op cultuurverandering Zaandam
De deal van Albert Heijn met de franchisers is meer dan alleen een overeenkomst. Het wijst ook op een heuse cultuurverandering in Zaandam.
De deal van Albert Heijn met de franchisers is meer dan alleen een overeenkomst. Het wijst ook op een heuse cultuurverandering in Zaandam.
Volgens Jumbo schrijven de eerste 12 Foodmarkten momenteel zwarte cijfers. Een bijzonder resultaat. Ook een resultaat dat bij sommigen de wenkbrauwen doet fronsen.
Jumbo heeft de actiekleur rood omarmd. Volgens marketingdirecteur Jorieke de Vries van Jumbo een noodzakelijke stap voor de gele formule. Tegelijk zegt ze dat consistentie voor een merk essentieel is. Nieuwscoördinator Herman te Pas vraagt zich af of dit met elkaar valt te rijmen.
Distrifood-redacteur Herman te Pas zoomt in op Dekamarkt en vraagt zich af wat de familie Kat met de formule wil.
Tom Heidman krijgt als interim-ceo van Jumbo een aantal zware opdrachten voor de kiezen: De combinatie edlp en promoties goed voor het voetlicht brengen, investeren in winkels, maar vooral de Jumbo-ondernemers gerust stellen. Met name de ondernemers met een verleden bij C1000.
Jarenlang had Albert Heijn in de rechtszaal weinig te vrezen van zijn eigen franchisers. Die tijd lijkt voorbij. Eerst de opdoffer uitgedeeld door de Hoge Raad in de zaak over onverdeelde marge, nu de tik op de neus in de zaak over het concept Maaltijd Thuis. Misschien is het louter scorebordjournalistiek, maar de rollen lijken (even) omgedraaid.
Ton van Veen vertrekt bij Jumbo. De man die na de gedwongen exit van Frits van Eerd gezien werd als enige echte kandidaat om de formule uit het moeras te trekken. Senior redacteur Herman te Pas ziet een nieuwe crisis in de top van het bedrijf.
Gerard van den Tweel is overleden. Dat roept niet alleen herinneringen op, maar stemt ook tot nadenken over de toekomst van franchise binnen Albert Heijn.
De expansiedrift van multifranchisers binnen Albert Heijn lijkt groter dan ooit te voren. De vraag is wat dit betekent voor de (machts)verhoudingen binnen de supermarktketen.
Voormalig Albert Heijn-topman Wouter Kolk blikte onlangs in Het Parool terug op zijn carrière als topman van de marktleider. Kolk toont in het interview, eens te meer, aan dat hij een man is met blauw bloed. Met de blik op de toekomst, balancerend tussen arrogantie en zelfbewustzijn.
BEACH Recruitment
FreshRecruitment
FreshRecruitment
BEACH Recruitment BV
FreshRecruitment