FreshRecruitment
Heineken verkoopt minder bier door onderhandelingen
Heineken zag de bierverkoop in het eerste halfjaar teruglopen in de twee belangrijkste markten: Europa en de Amerika's.
Heineken zag de bierverkoop in het eerste halfjaar teruglopen in de twee belangrijkste markten: Europa en de Amerika's.
Heineken en Jumbo hebben een deal bereikt, waardoor de inkoop van onder andere Heineken, Amstel en Texels weer wordt hervat. Dat antwoorden de brouwer en Jumbo op vragen van Distrifood.
Alcoholvrij bier is niet langer een niche. Inmiddels koopt twee op de drie Nederlanders weleens 0.0 voor thuisgebruik, zo blijkt uit het Shopper Intelligence 2025-onderzoek van YouGov. Ook marktleider Heineken ziet Nederlanders steeds vaker voor alcoholvrij kiezen speelt er vol op in. Bart Wijn, directeur Retail bij Heineken Nederland, vertelt hoe de brouwer het verschil maakt.
De blikjes Red Bull liggen weer in de Jumbo-winkels. De energiedrankjes waren sinds mei niet meer verkrijgbaar.
Heineken is zeer teleurgesteld dat de rechter Jumbo niet verplicht de verkoop van alle Heineken-producten weer op te pakken.
Jumbo kan niet worden verplicht per direct weer alle bier in te kopen bij Heineken. Dat is de uitkomst van een kort geding bij de rechtbank Oost-Brabant.
Heineken en Jumbo stonden donderdag tegenover elkaar in de rechtbank vanwege een boycot. Jumbo verkoopt al ruim een maand geen bier meer van enkele Heineken-merken. De brouwer vindt dat onrechtmatig.
Heineken heeft afgelopen kwartaal minder omzet geboekt, vooral doordat de bierverkopen in Europa en Noord- en Zuid-Amerika daalden.
Jumbo boycot verschillende producten van Heineken. Gesprekken tussen beide partijen verlopen stroef.
Na eerdere overwinningen in 1995, 2016, 2019 en 2021, is Heineken als beste merkleverancier ook winnaar van de overall Industributie Trofee 2025. 's Lands grootste brouwer heeft ook de beste trade marketing van het hele onderzoek. Retail directeur Bart Wijn over het succes.