FreshRecruitment
Heineken zet nog meer in op alcoholvrij bier
Heineken stelt zijn duurzaamheidskoers bij. De brouwer gaat vooral meer inzetten op laag alcoholisch bier en alcoholvrij.

Heineken stelt zijn duurzaamheidskoers bij. De brouwer gaat vooral meer inzetten op laag alcoholisch bier en alcoholvrij.
GesponsordOm samen met retailers sneller in te spelen op nieuwe ontwikkelingen en trends in de biercategorie, kiest Heineken Nederland voor een nieuwe aanpak. Naast de traditionele innovaties, gaat het in 2026 ook meer kleinschalig testen op de winkelvloer. Het nieuwe H.P. Heineken R&D Centrum in Zoeterwoude vormt hierbij een belangrijke schakel.

Heineken voert de komende jaren een miljardenbezuiniging door en richt zich vol op innovatie en groei. Een nieuwe strategie moet hiervoor zorgen.

Heineken reorganiseert zijn hoofdkantoor in Amsterdam. Ongeveer 400 banen staan op de tocht.

Heineken heeft er alles aan gedaan om een etiket met een gezondheidswaarschuwing op flesjes bier tegen te houden.

Heineken introduceert een naar eigen zeggen unieke retrofles, verpakt in een houten krat. De limited edition is verkrijgbaar bij een aantal geselecteerde Albert Heijn-winkels. Tegelijkertijd lanceert het bedrijf een marketingcampagne waarin ingezonden foto's van consumenten centraal staan.

Heineken zag de bierverkoop in het eerste halfjaar teruglopen in de twee belangrijkste markten: Europa en de Amerika's.

Heineken en Jumbo hebben een deal bereikt, waardoor de inkoop van onder andere Heineken, Amstel en Texels weer wordt hervat. Dat antwoorden de brouwer en Jumbo op vragen van Distrifood.
GesponsordAlcoholvrij bier is niet langer een niche. Inmiddels koopt twee op de drie Nederlanders weleens 0.0 voor thuisgebruik, zo blijkt uit het Shopper Intelligence 2025-onderzoek van YouGov. Ook marktleider Heineken ziet Nederlanders steeds vaker voor alcoholvrij kiezen speelt er vol op in. Bart Wijn, directeur Retail bij Heineken Nederland, vertelt hoe de brouwer het verschil maakt.

De blikjes Red Bull liggen weer in de Jumbo-winkels. De energiedrankjes waren sinds mei niet meer verkrijgbaar.
