Grow Recruitment
Dirk geeft 300.000 kinderen fruit tijdens schoolontbijt
Dirk is de nieuwe partner van het Nationaal Schoolontbijt. Honderdduizenden kinderen krijgen daarom deze week groente en fruit van de supermarktketen.
Dirk is de nieuwe partner van het Nationaal Schoolontbijt. Honderdduizenden kinderen krijgen daarom deze week groente en fruit van de supermarktketen.
A-merkfabrikanten zien geen heil in de Nutri-Score, supermarkten daarentegen voeren het logo door op alle huismerkproducten. Retailers willen dat de Nutri-Score verplicht wordt, ook voor A-merkfabrikanten.
Wie de supermarkt binnenstapt, verandert van een burger in een consument. In de winkel draait het om gemak, snelheid en prijs, met promoties voor ongezonde en niet-duurzame producten. Dat moet en kan anders, meent bijzonder hoogleraar gedragseconomie Marleen Onwezen van Wageningen University. Ze stelt zeven interventies voor om mensen verantwoorder te laten consumeren.
De meeste aardbeien uit de supermarkt zijn nog altijd besmet met schadelijke stoffen. Dat blijkt uit een steekproef van Pesticide Action Network Netherlands (Pan-NL).
Albert Heijn maakt op zijn website extra plek voor gezonde leefstijl. In deze online omgeving staat informatie over bijvoorbeeld beter eten en goed slapen.
LAND VAN CUIJK - Zes supermarkten in de gemeente Land van Cuijk gaan de komende zes weken gezonde eetproducten een prominente plek geven.
De nieuwe strategie van Jumbo is een heikel pad. Heeft Jumbo het geld, de moed en de stamina om door te zetten, vraagt Distrifood-hoofdredacteur Peter Garstenveld zich af. Eén ding weet hij: het is wel het juiste pad.
HUIZEN - Aanstaande zondag lanceert Lidl een grootschalige gezondheidscampagne. Hierin laat de discounter zien dat een gezondere leefstijl voor iedereen eenvoudig en betaalbaar is. De campagne zal het hele jaar door worden ingezet.
UTRECHT - Plus is vandaag gestart met een derde Nutri-Score-pilot. De score is nu ook zichtbaar op de verpakkingen van 'Uit de Keuken van Plus'. Het gaat onder andere om verschillende verse maaltijden, soepen, pizza's en maaltijdsalades.
UTRECHT - Plus trapt 2022 af met een campagne die zich richt op het maken van gezonde en bewuste voedingskeuzes: Goed Eten. Singer-songwriters schreven hiervoor een speciaal lied.