Grow Recruitment
FSIN: Supermarkt grote winnaar van pandemie
EDE - Supermarkten zijn als duidelijke winnaar uit de coronapandemie gekomen.
EDE - Supermarkten zijn als duidelijke winnaar uit de coronapandemie gekomen.
EDE - De supermarkt is voor de zogenoemde gemaksgeneraties steeds vaker de eerste keuze geworden voor directe consumptie buitenshuis.
FSIN verwacht een omzetdaling van ruim 2 procent bij supermarkten in 2021. De foodservice herstelt, maar zit nog niet op het niveau van 2019, het jaar voordat de coronapandemie uitbrak. Boodschappen en maaltijdbezorging zijn de grote winnaars van de coronaperiode die nog steeds voortduurt.
BENNEKOM - De Nederlandse bezorgmarkt blijft groeien, en dat is vooral te danken aan de supermarkten. Die zijn samen met retailers namelijk verantwoordelijk voor de grootste groei (36 procent), zo blijkt uit het nieuwe Dossier Delivery van het FoodService Instituut Nederland (FSIN).
BENNEKOM - Steeds minder Nederlanders hebben zin om te koken en kopen daardoor vaker kant-en-klaarmaaltijden of laten gerechten bezorgen. De retail speelt hierop in door meer en gezondere maaltijden te ontwikkelen.
BENNEKOM - Steeds meer foodretailers ruiken kansen in foodservice. Maar ze zullen zich op dit gebied alleen goed kunnen onderscheiden op gezondheid. Voor sfeer en genieten bezoeken consumenten een restaurant of bestellen ze een maaltijd in de horeca. Probleem is dat klanten gemaksproducten in supers nog altijd zien als ongezond, ook al zijn ze dat niet altijd.
BENNEKOM - De omzet uit boodschappenbezorging van supermarkten en speciaalzaken nam het afgelopen jaar toe van ruim €1,8 miljard naar €2,7 miljard, een groei van bijna 50 procent.
BENNEKOM - Inga Blokker volgt per 1 mei Jan-Willem Grievink op als directeur van het Food Service Instituut Nederland (FSIN). Momenteel is Blokker nog directeur van The Food Research Company, de onderzoekstak van FSIN.
AMSTERDAM - Het zou de supermarkten sieren wanneer ze hun horeca-collega's de helpende hand bieden.
EDE - De totale markt voor voedings- en genotmiddelen is in 2019 gestegen met ongeveer 4 procent tot ruim €62,5 miljard. Gemakswinkels en bezorgconcepten hebben het in 2019 opnieuw uitstekend gedaan met een omzetgroei van 10 procent, zo blijkt uit cijfers van FoodService Instituut Nederland (FSIN).